דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן למצוא שוויון זכויות?

היכן למצוא שוויון זכויות?

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 3

שאלה: האם קיים הבדל בדרך של גבר ובדרך של אישה בחכמת הקבלה?

תשובתי: בעולם שלנו יש הבדל גדול בין גבר לאישה גם בצורה של המחשבות, גם בגישה לחיים, גם בתפיסת המציאות וגם בקבלת החלטות. אנחנו באמת שונים מאוד. השוני הוא לא רק במאפיינים המיניים. אלה הם שני עולמות – החצי הגברי והנשי של הטבע. כי בטבע הדומם, הצומח והחי ישנה חלוקה לחלקים זכרי ונשי, ובאדם ההבדלים הם עוד יותר גדולים.

אבל כאשר אנחנו מתחילים לחפש את הבורא, אז ברמה הגשמית עדיין פועלים הבדלים בין מיניים ביחס לתכונות הגשמיות שלנו, ביחס לקבוצה, לחיבור בקבוצה, ואילו בעולם הרוחני לא. לנשים שהולכות לעבר הבורא, יש את אותה האפשרות שישנה גם לגברים, במיוחד בימינו.

אני סבור, שחכמת הקבלה, זהו תחום הפעילות היחיד של האדם, שבו האישה היא שוות זכויות לגבר. זה מה שמעניין, ממש פרדוקסלי. כאן שורה שוויון זכויות מוחלט.

בשום עסקים גשמיים אחרים אתן לא יכולות להיות בשווה לגברים: במשהו אתן יותר טובות, ובמשהו הם יותר טובים. תתני לי שם של ציירת מפורסמת, או מוזיקאית מפורסמת, מנצחת או טבחית מפורסמת. תיזָכרי לפחות בשם נשי אחד, הן אינן!

בעולם שלנו יש הבדל מדויק ביכולות נשיות וגבריות מסוימות, מפני שאנחנו מפורדים. ואילו בעולם הרוחני, כאשר כולנו יחד הולכים לחיבור, והמרכיב הרוחני שלנו זה מה שנוצר כתוצאה מאיחוד, אז שם אין שום הבדל, אלא רק השלמה. ולכן בעולם הרוחני אין נשמה זכרית או נקבית, קבוצה נקבית או זכרית. הכול מתמזג לאחד שלם יחידי.

אנחנו בהדרגה מגיעים לזה. זוהי דרך לא פשוטה, כי עוד צפויה לנו עשייה רבה. אבל בסופו של דבר, על ידי גילוי הבורא באיחוד המשותף שלנו, אנחנו נראה, שאין הבדל בין הכוחות הזכריים והנקביים, כל המאמצים שלנו הופכים להיות משותפים.

עכשיו אנחנו נמצאים עדיין בשלב המקדים של התפתחות הנשמה שלנו. והיא אחת לכולם. לאף אחד מאיתנו אין נשמה משלו. זה אותו האיבר היחיד, הכלי היחיד, שבו מתגלה הבורא, "מלכות דאין סוף", רצון אחד יחידי!

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בבולגריה, 01.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מחיקת ההבדלים בעבודה רוחנית
דרכה של אימא
איחוד העולם מצוי בהרמוניה בין גבר ואישה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest