דף הבית / כללי / היכן הנשמה שלנו?

היכן הנשמה שלנו?

הערה: משנת 1995 פיזיקאים מאוניברסיטת אוקספורד ערכו מחקרים אודות הנשמה. כך הם ציינו בתאוריה שאליה הגיעו: "נשמה של אדם היא משהו הרבה יותר גדול מאשר תוצאה של פעולה הדדית בין נוירונים במוח שלנו. ככל הנראה, נשמה הייתה קיימת לא מרגע הלידה שלנו, אלא מימים ימימה. למעשה הנשמה  לא מתה, היא פשוט חוזרת ליקום".

תגובתי: כאן הם כבר נכנסו לפילוסופיה ולא לפיזיקה. הם לא יכולים למדוד את זה על ידי מכשירים. אלה השערות בלבד.

שאלה: מה זאת נשמה, האם היא קיימת מתחילת היווצרותה של האנושות?

תשובתי: אני לא פיזיקאי, לא משורר, לא פילוסוף, וודאי שלא משתייך לפיזיקאים של אוקספורד, שהפכו גם לפיזיקאים, גם למשוררים וגם לפילוסופים. אני מקובל, וחכמת הקבלה אומרת דבר פשוט מאוד: הרצון נמצא ביסוד של כל מה שיש לנו. רצון, לא יותר מזה.

שאלה: היכן הנשמה?

תשובתי: מצב מיוחד של הרצון נקרא "נשמה".

שאלה: איזה מצב צריך להיות לרצון כדי שהוא ייקרא נשמה?

תשובתי: מצב של השפעה, אהבה, יציאה מעצמו.

שאלה: מה צריך לעשות לשם כך?

תשובתי: צריך להשתדל לעשות מעצמך כזה.

שאלה: האם זה בכוחו של האדם?

תשובתי: לא. לשם כך צריך ללמוד שיטה מיוחדת שנקראת "חכמת הקבלה". היא מושכת אנרגיה מיוחדת שמעצבת את הרצון שלנו כך שהוא יכול לרצות להיות באחר, להשפיע לאחר, למלא את האחר, להיות מקושר עם האחר.

שאלה: מה לעשות אם זה נשמע מיסטי, "מושכת אנרגיה"?

תשובתי: אבל האנרגיה הזאת קיימת סביבנו. זוהי אנרגיה של התקשרות. היא לא נמצאת בעולם הבא, למרות שאנחנו מכנים אותה בשם "האור העליון". זוהי תכונת השפעה, תכונת אהבה שקיימת בטבע. מדוע היא קיימת? מפני שכל הטבע בנוי על התכונה הזאת.

שאלה: בעזרת איזה מכשיר אפשר לקלוט את האנרגיה הזאת?

תשובתי: האם אפשר לקלוט כיצד הילד, האישה או האימא אוהבים אותך? האנרגיה הזאת קיימת, הכוחות הללו קיימים, אבל אנחנו לא יכולים למדוד אותם במכשירים, או לתפוס במצברים את האנרגיה הטובה הזאת. הכול בתוכנו, ברגשות שלנו. רגשות הם הרצונות שלנו שמכוונים באופן מסוים זה כלפי זה: או אהבה או שנאה. אין כאן שום דבר מסובך. "נשמה" נקראת הנטייה שלי כלפי האחר. כלומר, יחס נכון וטוב כלפי האחר הוא כבר תחילת נשמתו של אדם.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 4.12.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest