דף הבית / היחסים בינינו קובעים הכול

היחסים בינינו קובעים הכול

שאלה: ארגון זכויות האדם "אמנסטי" פרסם דו"ח שאומר שהאפרטהייד הישראלי נגד הפלסטינים היא שיטה אכזרית של שליטה ופשע נגד האנושות. הארגון קורא להחזרת פליטים לכל שטחי ישראל, וקובע שקיים משטר אפרטהייד לא רק בשטחים, אלא גם כלפי הערבים בישראל. האלימות והטרור הפלסטיני לא מוזכרים במילה בדו"ח. המציאו שקר שיש פה משטר אפרטהייד, והשקר הזה הולך וגדל. מה לדעתך יהיה הסוף?

תשובתי: הסוף יהיה כשהיהודים יבינו שביחס של אהבה ביניהם, גם היחס הרע אלינו מצד העולם יעלם. בגלל היחסים האגואיסטיים בינינו אנחנו שנואים בעיני אומות העולם.

שאלה: בדו"ח של "אמנסטי" אין מילה על היחסים בין היהודים, אלא מדובר רק על היחס של היהודים לערבים. איך הפתרון שאתה מציע קשור לבעיה?

תשובתי: אתה אומנם לא רואה את הקשר בין הדברים, אבל אני רואה שקיים קשר. אני רואה שביחסים בינינו אנחנו קובעים את כל מה שקורה בעולם, ואיך העולם יתייחס אלינו חזרה, כי זה מבנה העולם.

שאלה: מה חסר כדי שנוכל לראות את הדברים כמוך?

תשובתי: חסר לנו ידע על מבנה העולם, הרגשה שאנחנו באמת אגואיסטיים בתוך עם ישראל, ולכן אנחנו קובעים את הצורה האגואיסטית שבה כל העולם מתייחס אלינו. אנחנו חייבים לתת לכל העולם את השיטה לתיקון היחסים בין בני האדם.

שאלה: מהי השיטה?

תשובתי: "ואהבת לרעך כמוך". אם עם ישראל לא מקיים זאת, אז אין לנו זכות קיום.

שאלה: איך נתחיל לאהוב אחד את השני כמו את עצמנו?

תשובתי: זה יקרה אם כל אחד יחשוב שכל הרע בעולם קיים בגלל שהיהודים עושים זאת והם אחראים על כל הרע שיש בעולם. לכן אין לנו ברירה, אלא להתחבר בינינו כמה שאפשר כדי להביא את הרע הזה אלינו ולתקן אותו לטוב.

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 7.2.2022

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest