היחיד שיעזור לי

laitman_2010_6179_us.jpg

בכך שמנסים להתחבר בקבוצה, אנחנו מעוררים לא סתם אור, אלא את המאור המחזיר למוטב. הוא לא מתקן אותי, אלא נותן אבחנות חדשות, מחזיר אותי למוטב. תפקידו להראות לי שאני לגמרי מנותק, הפוך, שבור, שקוע בשנאה ובירידה. קודם כל, אני מגיע להכרה הזאת.

מעבר לכך, האור מחייב אותי להרגיש שאין הצלה ואני אבוד, שלא ניתן לצאת מכאן. הוא נותן לי הרגשה שאין בעולם שלנו כוח שיכול לתקן אותי, למרות שאני כבר, כביכול, רוצה להתחבר עם החברים ולאהוב אותם.

אך אני ממשיך לעבוד ולהשקיע מאמצים, יחד עם השנאה הגדולה לפירוד, והרצון הגדול לחיבור. באמצעות האור אני מתחיל להבין שזה מאוד חשוב. ואז הוא מגלה לי את הנקודה הפנימית החשובה ביותר, הידיעה על כך, שרק הבורא לבדו יכול לעזור לי.

באופן כזה, אני מגיע לשני דברים: מצד אחד, שנאה כלפי הרע, ומצד שני, אהבה כלפי הטוב, כלומר, להשפעה חלוטה, כאשר אני ממש רוצה "לצאת מעורי" לקראת האחרים. אני כבר רכשתי את החיסרון הגדול הזה, הנחיצות באיחוד ואהבה. ובנוסף לכך, מעל לקריאת הלב הזאת רכשתי ידע על כך שאף אחד לא יעזור לי מלבד מהבורא.

כך יוצא, שבסופו של דבר אני רכשתי חיסרון לבורא. בתחילה הנחתי, שיחד עם החברים אנחנו "נקרע את המחסום", ועכשיו יוצא מהמישור של הדרישה הזאת, בכך שאני חודר יותר עמוק לתוך הטבע ומגלה את הכוח הפנימי שטמון בו, שהוא היחיד שיכול לעזור לי. אני מרגיש שבתוך הלב שלי נולד חיסרון לבורא.

וזו הפסגה, השיא של העבודה שלי במישור הגשמי, עם כל האמצעים שקיימים כאן. מרגע זה אני כבר "נעול" על הבורא: "איך לבקש, איך לדרוש, לחייב, להתחנן אליו לעזרה?".

החיסרון הזה, בתורו, מקבל התפתחות משלו: למי מיועדת העזרה של הבורא? לפי מהלך העניינים אני מתחיל להבין, שעד עכשיו רציתי להשתמש בו, אפילו לשלם לו, אך למעשה, השינויים דרושים לי כדי ליהנות לו. כך, על ידי זה שאני משתנה מבפנים, אני מתחיל לשנות את היחסים ההדדיים בינינו, עד שמעל לכל החשבונות האישיים שלי אני רוצה שכל השינויים יגרמו לו להנאה.

זאת כבר עבודת ה': אני עובד כך שבאופן מודע מכוון את הפירות של העבודה הזאת אליו. ואז אני מבקש להרגיש אותו. אני מבקש, לא כמו עכשיו, לא למען התועלת העצמית. אלא להיפך, אני אומר לו: "אל תתגלה, אחרת הרצון לקבל שלי יתחיל ליהנות. רק תגלה את מה שיהיה מכוון לטובתך. זה הדבר היחיד שאני רוצה".

כך, מתוך המישור של העולם שלנו, אני עובר לעבודה אחרת שמתנהלת עם הבורא. יחד עם זה אני ממשיך לפעול בתוך הקבוצה, אבל כבר כאחד שלם איתה.

מתוך השיעור "מבוא לספר הזוהר", 20.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לחדור אל האהבה דרך בריקדות השנאה
הקשיים הם עזרה מלמעלה
מי יעזור לי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest