דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היום יצאנו ממצרים

היום יצאנו ממצרים

נאמר שבכל יום האדם צריך לראות את עצמו כאילו הוא יוצא שוב ממצרים, כלומר, הוא צריך לחפש בתוכו את גילוי הרע, כדי להזדקק לתורה, לאור המחזיר למוטב. אם האדם מגיע למצב כזה, אז מהרגע הזה הוא מתחיל לחיות ולעלות על הדרך הנכונה.

ואם הוא לא מרגיש צורך להיתקן, לא מרגיש בתוכו את הרצון השבור, את האגו, את פרעה, את הכלים שנלקחו ממצרים, מאותו המצב שבו הוא גילה את הרע שלו ביחס לחיבור עם האחרים – אז אין לו עם מה לבוא להר סיני. כי לשם באים רק כדי להתחבר.

אם אנחנו מוכנים לזה, אנחנו מקבלים את התורה, את אור התיקון, שמממש את החיבור שלנו. ועל זה נאמר: "אתם ניצבים היום כולכם…". אבל אם זה לא קיים, אז אין את הנקודה שממנה הכול מתחיל.

לכן, קודם כל דרושה לנו העבודה הפשוטה ביותר שאנחנו מסוגלים לבצע במצבנו. ודווקא העולם הזה מאפשר לנו להתחיל לעבוד, מפני שאפשר לבצע בו פעולות אפילו ללא הכוונה הנכונה. ולכן אני הולך להתחבר עם החברים, על אף שאינני מרגיש לזה שום רצון, או שאני מנסה להשיג מכך מטרות אגואיסטיות למיניהן ומקווה להרוויח מזה משהו.

בשביל זה הביאו אותנו לעולם הגשמי הזה, וממנו אנחנו מתחילים את העלייה. בכל פעם אנחנו מנסים בצורה יותר ויותר טבעית לשחק במצב הרוחני, ובכך אנחנו מושכים על עצמנו את האור המחזיר למוטב. כי העולם הרוחני נמצא בהסתרה, ואם אנחנו משתוקקים אליו, זה כבר מספיק כדי למשוך משם את האור.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 26.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לממש את הפוטנציאל שלך
מתחילים מרחוק
לתפוס את הנחש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest