היהלום נמצא בך

שאלה: יש משל בודהיסטי שמספר על כייס מקצועי שחי בעיר של יהלומנים. יום אחד הוא ראה אדם שקנה יהלום גדול ומיוחד שהכייס חשק בו כל חייו, והוא החליט לגנוב אותו. הוא קנה כרטיס רכבת לאותו קרון שבו ישב אותו אדם. האיש נרדם, והכייס חיפש בחפציו אבל לא מצא את היהלום.

כאשר אותו אדם יצא לשירותים, הכייס בדק את המזוודות שלו, וגם שם לא מצא את היהלום. אותו אדם ירד מהרכבת והכייס יצא אחריו ופנה אליו, ואמר לו, "אני כייס מקצועי ואף פעם לא נכשלתי. אני עוקב אחריך מרגע שקנית את היהלום ולא הצלחתי למצוא את היהלום שרציתי לגנוב ממך". ענה לו אותו אדם, "ראיתי אותך מיד כשקניתי את היהלום, והבנתי שתלך אחרי לגנוב ממני את היהלום, אז החבאתי אותו במקום שבטוח לא תחפש אותו". "מהו המקום הזה?", שאל הכייס. ענה לו, "החבאתי אותו אצלך בכיס". הנמשל הוא שאנחנו כל הזמן מחפשים את היהלומים מחוץ לנו. אנחנו משקיעים את חיינו בחיפוש, נלחמים ושונאים, ולמעשה הם מאוד קרובים אלינו ונמצאים בכיס שלנו. מהו היהלום שאותו אנחנו מחפשים, ולמה אנחנו לא מוצאים אותו?

תשובתי: אם תחפש תמצא את עצמך. אל תחפש משהו באחר, כלום לא קיים שם. לכל אחד יש את היהלום שלו שעליו למצוא, זו הנשמה שלו, והיא הדבר הקרוב אליו ביותר, אם אדם מוצא את נשמתו, הוא ימצא הכול בחיים.

 

שאלה: מה זה אומר למצוא את עצמך?

תשובתי: זה אומר למצוא את הקשר שלך עם הבורא, את הנקודה הפנימית ביותר בליבך, אותו יהלום מיוחד וגדול, ל"ב האבן. אבן, כי אי אפשר לעשות איתו כלום, אי אפשר לשבור אותו, לעקם אותו.

 

שאלה: הקשר עם הבורא, היהלום הזה, קיים בכל אדם?

תשובתי: בכל אדם. זו נקודת הקשר עם הבורא, זה היהלום הפרטי שלנו. וכל אחד צריך למצוא אותו.

 

שאלה: צריך בהכרח לעבור את כל הדרך כמו שהכייס עשה, במשך חיים שלמים?

תשובתי: אנחנו עוברים את זה בצורה כזו שאנחנו לא מבחינים בכך. אנחנו לא יכולים לחבר את כל המאורעות של חיינו לחיפוש הזה. לכן צריך להירגע, כיוון שהיהלום נמצא בך ורק מתוכך תוכל למצוא את הקשר עם הבורא.

 

שאלה: מתי אדם מקבל את החכמה הזו שהכול נמצא בו?

תשובתי: הוא מגיע לזה מתוך ניסיון. זה לוקח זמן, אולי כמה עשרות שנים.

 

שאלה: וכשאני מוצא שהכול בי, אני נרגע?

תשובתי: בטח, הרי מצאת את הנקודה המרכזית של העולם שלך, איפה שהבורא ואתה נמצאים יחד.

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 15.12.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest