דף הבית / אקטואליה / היהודים מסובבים את ההגה

היהודים מסובבים את ההגה

הערה: אחד המועמדים לנשיאות מהמפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס אומר: "אני יהודי, יש לי אפילו משפחה בישראל. אבל אני מצדד בכך, שיהיו סנקציות נוקשות ביחס לישראל". ונראה, שהוא מאמין בזה. אחריו הולכת מסה של צעירים. נניח והוא יבחר לנשיא…

תשובתי: אז אני יכול לברך את יהודי אמריקה. זה מה שהם רצו להשיג, "עבור מה שנאבקו זה מה שקיבלו". ואז הם ישבעו אמונים למפלגה הדמוקרטית, דבר שכבר עשו לא פעם אחת. והיא תראה אותם "באוזניים" לכל העולם, כגורי חתולים: "תראו איזה יהודים מאולפים יש לנו בכיס".

אם נחזור ל"כבשים" שלנו, אז היהודים בישראל צריכים לפעול לחיבור, לשינוי האקלים הפנימי במדינה, כלפי איחוד של העָם. למעשה, מה שאנחנו נעשה בישראל, ישתקף באמריקה.

שאלה: מה נוכל לעשות כך שישמעו אותך? אתה כל הזמן מדבר על זה.

תשובתי: המערכת תשפיע על בני האדם. אנחנו כבר נמצאים בתוך המערכת, בתוך רשת כוחות שיפרמטו את עָם ישראל, ואפילו את הממשלה בצורה אחרת. ואני מקווה אז שהכול יהיה אחרת.

שאלה: האם המערכת הזאת עובדת על המחשבה של האדם? איך להזיז את היד, מה עליו לחשוב? האם שינוי של המערכת, זה שינוי המחשבה של בני האדם?

תשובתי: בוודאי, שינוי המערכת, זה שינוי המחשבה, ההתנהגות, כל היחס כלפי העולם. שינוי פנימי וארגון מחדש.

הערה: אתה כל הזמן אומר: "על המערכת משפיע העָם הקטן הזה. הוא משנה אותה, והמערכת משנה את האנושות".

תשובתי: העָם הקטן הזה משנה את כל המערכת, שמנהלת את העולם, ובהמשך כבר משתנה העולם. אבל הדבר העיקרי הוא, שהעָם בעצמו אינו יכול לשנות את המערכת הזאת. בשינוי שלו עצמו, הוא משפיע על המערכת העליונה, שמנהלת את העולם. אנחנו לא יכולים סתם כך ללחוץ על כפתורים, הם לא קיימים. דווקא רשת הקשרים שבינינו, עד כמה שהיא תהיה יותר אסופה, הדדית, קומפקטית, ידידותית זה כלפי זה, כך היא תתגלה כמערכת ניהול של העולם.

צריך להבין שאנחנו נמצאים במערכת רצינית של כוחות. והמערכת הזאת נמצאת בינינו בקנה מידה קטן, כמו הגה בידי הנהג שמנהל אותה. יש לו בידיים הגה קטן, אבל למעשה הוא יכול לנהל כך מכונה ענקית, כוכב לכת שלם, מערכת, עולם.

שאלה: האם כך צריך להרגיש את עצמו יהודי?

תשובתי: כך צריך להרגיש את עצמו העָם היהודי, שעל ידי האיחוד הפנימי שלו הוא מסובב את ההגה  או ימינה או שמאלה. אבל אם הוא לא מתאחד, אז הוא לא מסובב את ההגה, ואז ההגה מסתובב בעצמו לאותו צד שצריך להביא  את העָם הזה לאיחוד בצורה נוקשה.

צריך איך שהוא להסביר את זה, לכתוב על זה, לצייר, לשחק את זה, כדי שבני אדם יבינו יותר, ולפחות יכירו שיש כזאת דעה, שקיימת כזאת מערכת הנהגה. אנחנו לא רוצים להבין את זה, אנחנו רוצים לשכוח את זה, אבל היא ישנה. ננסה להמשיך ולהשתדל הלאה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 30.07.2019

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest