דף הבית / חינוך, ילדים / הידע האינטגרלי דרוש לכולם

הידע האינטגרלי דרוש לכולם

שאלה: קיים מדע רשמי, ובמקביל אליו ישנם כל מיני זרמים: New Age, תרגולים פסיכדליים, שמאניזם וכדומה. המדע נתמך על ידי המדינה, אך אינו מעניין את ההמונים, עוסקת בו קבוצה קטנה של אנשים ש"מתבשלים" ביניהם, בעוד שבכל מיני התרגולים (פרקטיקות) עוסקים מיליוני בני אדם.

מה אפשר לעשות כדי שלא ייווצר פער כזה בזמן לימוד השיטה האינטגרלית, כדי שגם אדם רגיל עם סוגי ההתעניינות השונים שלו וגם המדענים יכללו בתוך התהליך הזה?

תשובתי: אני חושב שזה אפשרי מפני ששתי הקבוצות – המדענים ומה שמכונים "השמניסטים", נמצאים במבוי סתום.

כמובן שקיים צבא שלם, גם של אלה וגם של אלה, שמשיגים מזה קריירה, כסף, שליטה, כבוד, בדיוק כמו הפילוסופים. הפילוסופיה מזמן מיצתה וכילתה את עצמה, אולם המכונים הפילוסופיים קיימים, פורחים, עושים דוקטורטים, מעניקים תארים מדעיים.

באופן כללי, אפשר למשוך את כולם ללימוד אינטגרלי. צריך לנסות לפנות אליהם ולהסביר לכל אחד בסגנון שנוח לו, לאן פונה האבולוציה של האדם, באיזו חברה אנחנו מצאנו את עצמנו: החברה הפכה לאינטגרלית, ואילו האדם הוא אינדיבידואלי. הניגודיות בין האדם והחברה מולידה משבר שיכול להביא אותנו להשלכות רעות מאוד. ואת זה צריך להסביר לכולם – גם לפילוסופים וגם לפסיכולוגים וגם לשָמָנִים.

בנפרד, כמובן, נמצאים פעילי הדת, מפני שיש להם טאבו בקשר למגעים עם כולם. אבל אני חושב שגם הם יוכלו בהדרגה להצטרף לתנועה האינטגרלית, מפני שביסודן של כל הדתות נמצאות אותן התיאוריות של החיבור והאיחוד וזה אינו נוגד את השקפת עולמן. לפחות, הם לא יוכלו להופיע בגלוי נגד השיטה האינטגרלית.

לכן, השלב הראשון הוא הפצת הידע בכל הזרמים, על המקור שממנו אנחנו הגענו. זה מצד אחד.

ומצד שני, אנחנו צריכים בעצמנו לפתח מכון בינלאומי ענק שבו נכשיר אנשים שמסבירים ומפיצים את הרעיון הזה, את השיטה הזאת לכל שכבות האוכלוסייה, החל מגיל הילדות ועד לגיל הזקנה.

מתוך שיחה מס' 32 על חינוך אינטגרלי, 24.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החיפוש הבלתי פוסק
הפופולאריות של השיטה האינטגרלית
כולם זקוקים לחינוך אינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest