דף הבית / המשבר ופתרונו / הטרור מקלקל את התדמית של האיסלאם 

הטרור מקלקל את התדמית של האיסלאם 

הערה: נשיא איראן חסן רוחאני הודה בוועידה הבינלאומית בטהרן, שלמעשה כל ארגוני הטרור הם מוסלמים, וטען שעובדה זו מקלקלת את התדמית של האיסלאם. רוחאני ציין שהעולם המוסלמי שקע במשבר עמוק ועליו לשנות את הדימוי השלילי שדבק בו, מפני שדימוי זה פועל לטובת ישראל. רוחאני למעשה מודה שהטרור נובע מהאיסלאם.

תשובתי: לעולם יש התפתחות טבעית שלא ניתן לשנותה אם לא מביאים לתוכה את הכוח העליון, שיכול לתקן אותה. אפשר ללכת באחת משתי הדרכים, או לתת לכוח הזה לפעול כמו שהוא פועל עכשיו בצורה שלילית, וזה נקרא "דרך ייסורים", או למשוך את הכוח הזה מהר יותר, ואז זו תהיה דרך מתוקה ומהירה, שנקראת "דרך אחישנה". אם נפעל בדרך הרגילה, דרך הייסורים, לא נוכל לעשות כלום, זוהי מציאות אובייקטיבית.

האיסלאם היא הדת הצעירה ביותר משלוש הדתות הגדולות, והיא צריכה לעבור את הדרך באופן דומה לקודמותיה. למעשה, גם הנצרות וגם האיסלאם הן שתי דתות שרצו לכבוש ולהכניע את העולם, אבל בנצרות זאת כבר נחלת העבר וזה דועך לאט לאט, ודת האיסלאם צריכה עדיין לעבור זאת. באיסלאם כתוב שצריך לכבוש ולהכניע את כל העולם. אפשר להאיץ את התהליך הזה, אבל למעשה מהווה האיסלאם את מערכת היחסים של בני האדם כלפי העולם, מערכת שצריכה להתגלות, לפתח את עצמה ואחר כך להיעלם.

הבעיה היא שיש לנו עסק עם התפרצות גדולה של קיצוניות. הקיצוניות הזו מבוססת על רגשות דתיים ומובילה לשימוש בנשק, להכנעה ולכיבוש. לכן מה שאמר נשיא איראן לא יכול לשנות כלום, ולא ימנע מאף אחד להמשיך להילחם. הדאגה של נשיא איראן היא מפני מלחמה בתוך העולם המוסלמי.

הערה: כן, הוא יצא בקריאה לכל מדינות האיסלאם, גם לאלה שנלחמות אחת בשנייה, להפסיק את המלחמות ולעלות על הדרך הנכונה.

תשובתי: אי אפשר לעקוף את המלחמות האלה, מפני שהדרך של האיסלאם לעבר איחוד, עוברת דווקא דרך המאבק הפנימי. העולם המוסלמי יצטרך לעבור מלחמת אחים אכזרית ורצינית, ולגלות שנאה הדדית יותר מהשנאה אל כל שאר העמים, זהו תהליך טבעי. לכן אין מה לעשות, כל המאבקים הפנימיים האלו יימשכו.

אני ממליץ לאיסלאם פשוט לגלות פיקחות, איפה שזה אפשרי. להבליט את הסוּפיזם, שמבטא את האיסלאם האמיתי כדת של אחווה, אהבה, קשר ואיחוד נכונים. לתת לזה חשיבות, לכבד את הסוּפים. יהיה חבל מאוד אם החלק האמיתי הזה של האיסלאם ייעלם.

שאלה: היית ממליץ לנשיא איראן חסן רוחאני לחזק את הסוּפים?

תשובתי: מצד אחד, הסוּפים בעצמם כבר יודעים לאן העולם מתקדם, אבל מצד שני הם מבינים עם מה יש להם עסק. מדובר באגו עצום שמתחיל עכשיו להתעורר לאחר תרדמה של העולם הערבי לאורך מאות שנים. לכן אין מה לעשות, האנושות צריכה לעבור את השלב הזה. מעבר לזה, הכל תלוי באלה שעוסקים בחכמת הקבלה, לא רק בעם ישראל, אלא באלה שלומדים את חכמת הקבלה בעולם.

אם לומדי הקבלה בעולם ילכו בצורה מדויקת לעבר המטרה, שהיא האיחוד בין כולם, האיחוד הזה ישפיע ויקים לתחייה את הסופיזם, ויוליד את ההתפתחות של "ואהבת לרעך כמוך" בעולם. באופן כזה אנחנו נקבל עזרה גדולה מהעולם הערבי, ויחד איתו נוכל לקבוע בצורה רצינית ומדויקת, גישה לשינוי המציאות בדרך של שלום. צריך לנסות להתאחד, כדי שכל העוסקים באידיאולוגיה של האיסלאם, יראו באיחוד הזה את אותו הגרעין שממנו הם צמחו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "החדשות עם מיכאל לייטמן", 28.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest