דף הבית / המשבר ופתרונו / הטפילות הפיננסית יוצרת תנאים לאסון חדש

הטפילות הפיננסית יוצרת תנאים לאסון חדש

במאמר פרשני שקראתי לאחרונה דובר על הנפח הכולל של המיזוגים והרכישות בארה"ב, אשר גדל בשיעור של 60% תוך שנה. כמו כן, קיימת אי ודאות קיצונית ביחס לעקרונות העבודה של הכלכלה העולמית.

"האיחוד האירופאי סבור שהחוקות של יוון, ספרד, פורטוגל ואיטליה נכתבו לאחר התבוסה של הפאשיזם, ומכילות הגנה יותר מידי גדולה על זכויות האזרח והעבודה. האיחוד האירופאי סבור שצריך להשיב את התנאים הפוליטיים, הכלכליים והסוציאליים, ששררו בתקופת המשטרים הפאשיסטיים, כשההון היה בעל חופש פעולה מלא ובלתי מוגבל.

במשך השנתיים האחרונות, התוכניות האלו מתממשות על ידי יוון באמצעות תכתיבים מצד האיחוד האירופאי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי של אירופה. לכן האסון הכלכלי והסוציאלי ביוון התרחש, לא כתוצאה מהתנאים המיוחדים שאופייניים רק למדינה הזאת, אלא כתוצאה מהקריסה הכללית של המערכת הקפיטליסטית-הגלובלית. יוון היא הקרקע הניסיונית לצעדים שעוד מעט ייושמו בכל מדינה, שתעורר דאגה באליטות הפיננסיות והעסקיות".

אני חושב שאף אחד לא מנהל את העולם, חוץ מחוקי הטבע, ולכן אף אדם או קבוצה לא יודעים מה יקרה. אבל ישנה צורה מתעה של חופש הפעולות, האשליה הזאת קיימת בכל אחד ואצל כולם. הפעולה היחידה שהאדם או קבוצת אנשים או האנושות יכולים לבצע, זה לשאוף למטרת הבריאה, לאיחוד עד להתמזגות שלמה של הרצונות והמחשבות שלנו. אנחנו בעל כורחנו נישאים, כמו בזרם של אוקיינוס, לקראת המצב הזה, בעזרת הדגמה שמלווה אותנו של מצבים מנוגדים, משברים, של חוסר ההתאמה שלנו לאיחוד. לפנינו מערבולת של מלחמת עולם או התפקחות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest