דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הטיפה האחרונה שמילאה את הסאה על גדותיה

הטיפה האחרונה שמילאה את הסאה על גדותיה

שאלה: האם ישנם סיכויים כלשהם להצלחה לאדם שלומד כבר סתם מכוח האינרציה (התמדה)? הוא לא עוזב לגמרי, מפני שהחיים הגשמיים גם כן לא מושכים אותו. אבל מצד שני, הוא רואה, שחכמת הקבלה יותר מדי "גדולה עליו" והוא לא מאמין שיוכל מתי שהוא לבוא לידי גילוי.

תשובתי: אי אפשר ללמוד מכוח האינרציה (התמדה). כל רגע שאנחנו חיים דורש השקעה של אנרגיה. לכן, אם האדם לומד, זה אומר שהאור פועל עליו ומחזיק אותו. כנראה שהוא צריך לעבור תקופה כזאת. ישנן תקופות שבהן האדם בכלל הופך לפגר, לגוף חסר חיים: בעולם הגשמי כבר לא יכול לחיות, אבל בעולם הרוחני עדיין לא התחיל לחיות.

שאלה: נוצר כזה רושם, שאפשר לשוטט שנים על גבול העולם הרוחני ולא לבוא לבקשה, לתפילה?

תשובתי: לא, זה כבר תלוי בך, זה תלוי בסביבה. תאמינו לי, אני מדבר מתוך ניסיון מעשי: תקופת ההכנה לא יכולה להימשך אין סוף שנים. אין מצבים שנמשכים עד אין סוף.

כי כל רגע שבו אתה קיים ואיך שהוא מקורב להתפתחות ולהתקדמות הרוחנית, האור פועל עליך ומזרים אליך טיפה אחר טיפה, כמו באינפוזיה, את הכוח הרוחני. רק שהוא צריך להצטבר עד למידה הדרושה, ולכן נדרש לזה זמן.

אם אתה רוצה לבוא מהר יותר לגילוי, תעשה זירוז הזמן. אבל לא יכול להיות שהסאה אף פעם לא תתמלא. אין כזה דבר. בעיקרון, אני צריך לדעת רק דבר אחד: איך לקשור את הקבוצה למטרה.

אני רוצה לאכול מרק, ואז אומרים לי: "אז תביא צלחת!". אבל אין לי צלחת, אז במה יתנו לי את המרק? הצלחת, זו הקבוצה. אם לא נכללתי בקבוצה, אז אין לי במה לקבל את הרוחניות. אני צריך לקשור חזק מאוד את הקבוצה להשגת המטרה, לגילוי הבורא.

אנחנו עדיין חושבים ומקווים שבתוכנו יש איזה כלי, איזה מקום, שבו הבורא יכול להתגלות. אבל אין באדם מקום כזה, ישנה רק נקודה אחת שחורה שלא מסוגלת לקבל שום גילוי. ובכל זאת, טיפה אחר טיפה, האור פועל על האדם, והוא לאט לאט מתחיל לקשור את ההצלחה שלו עם חיבור עם החברים.

זה כבר הישג גדול – זו פנייה מדרך אינדיבידואליסטית, גשמית, ארצית, לסולם הרוחני. אתה כבר מתחיל בתת מודע לקשור את עצמך לקבוצה. אתה מתקרב אליה, מתקרב, וברגע שנוצר המגע, הקשר הראשון, אתה נכנס לסולם הרוחני. זה נקרא "סולם" של מדרגות העלייה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 11.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תקופת ההכנה – אשרת הכניסה לחיים הרוחניים
סאת היגיעה שלי
אל תחכה לגלגול הבא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest