דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / הטוב באור הפוך

הטוב באור הפוך

"ואם לא תשמעו לי ולא תעשו את כל המצוות האלה: ואם בחוקותי תמאסו… והפקדתי עליכם בהלה את השחפת ואת הקדחת מכלות עינים ומדיבת נפש וזרעתם לריק זרעכם ואכלהו אויביכם…" (ויקרא, בחוקותי, כ"ו, י"ד-י"ז).

כל מה שמדובר עליו כאן, נמצא בתוך האדם. זהו הפחד מהצל של עצמנו, כי אם איננו מוכנים לעלייה הרוחנית, אז "פני הבורא" הופכים עבורנו לחושך נורא. הפחד, הבהלה והאימה הגדולים ביותר, אותם האדם יכול לחוות, מופיעים כשלפניו מופיעה תכונת ההשפעה, והוא הפוך ומנוגד לה.

הכול בנוי על העובדה שעלינו להכין את עצמנו לגילוי של הבורא. אחרת הוא מפנה את פניו אלינו, אבל אנחנו כביכול הפוכים, מסובבים את התמונה הזאת, תופסים אותה כחלק הפוך, מפני שאיננו מוכנים לזה. ואז ההשפעה נראית לנו כעונש האיום ביותר, אנחנו בעצמנו בונים את החושך מהדימויים הפנימיים הלא נכונים שלנו.

כל הצרות והפורענויות שכביכול נשלחות לנו על ידי הבורא, אלו הם ייסורים של האדם שתופס בצורה לא נכונה את המצבים הטובים של הבורא, אותם הוא מגלה לנו מפני שהגיע הזמן. ובמקום להרגיש מהם טוב, חיים, חסד, אנחנו מרגישים אותם כ"בהלה, שחפת, קדחת".

בהיותנו לא מוכנים לתפיסה נכונה של האור, אנחנו מרגישים את האור כחושך. הבורא אף פעם לא מסתיר שום דבר, להיפך, הוא כל הזמן מגלה. אבל מאחר ואנחנו הפוכים ממנו לחלוטין, אז הגילוי נושא עימו יסורים. אין בהלה יותר גדולה עבורנו מאשר גילוי תכונת ההשפעה והאהבה האמיתית, מפני שעבור האגו שלנו ההרגשה הזאת היא יותר גרועה ממוות. כי איננו יכולים לספוג לתוכנו את התכונה הזאת, להטמיע ולהמיס אותה בתוכנו.

לכן, כך גם נאמר, שאם לא תשמעו לי ולא תתקנו את עצמכם, תרגישו את ההשפעה הטובה שלי באור הפוך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 12.11.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest