דף הבית / אקטואליה / "הטובים" – פרויקט שמתפשט כמו וירוס של טוב 

"הטובים" – פרויקט שמתפשט כמו וירוס של טוב 

שאלה: "הטובים" מבית "קבלה לעם" כבר קיבלה הכרה גדולה. מאות מתנדבים יצאו לתורנות שמירה על גני ילדים בכל רחבי הארץ, כדי לספק ביטחון לילדים ורוגע להורים בזמן הזה של גל הטרור שפוקד אותנו. אלפי אנשים כבר נענו ליוזמה הזאת והביעו נכונות להשתתף בה, וכן מעל מיליון איש נחשפו בפייסבוק ל"טובים", זה מתפשט מהר כמו וירוס של טוב. איך זה קורה שבחברה שלנו, בה שורה פירוד מוחלט, פתאום נדלקת קרן של אור שמתפשטת לכל הכיוונים?

תשובתי: היוזמה הזאת מכניסה כוח עליון לתוך המערכת, כי זה נובע מתוך אהבה. ואהבה זה כבר הכוח העליון. זה מביא לכך שקשרים בין בני האדם מתעוררים לחיים, מופיעה בהם אנרגיית חיוּת רוחנית של קדושה. קדושה זו אהבה, חיבור, התחשבות הדדית, רצון לא אגואיסטי לעשות שלכולם יהיה טוב. הכול תלוי ביחס ובקשר היפה והטוב בינינו. אם כל עם ישראל היה מצטרף לכאלה פעולות, לעזרה הדדית זה לזה, אז לא רק שהיינו מפסיקים את האינתיפאדה הזאת, אלא באופן כללי היינו משיגים שלום מלא עם השכנים שלנו.

אנחנו צריכים לראות בסכסוך עם מדינות ערב ועם הערבים שנמצאים בשטחה של ארץ ישראל, דוגמה לסכסוך הפנימי שלנו בינינו, הפירוד בין היהודים. זו אך הסיבה, ועל זה כתוב בתורה. מי שקורא אותה בצורה נכונה, מבין שאך ורק בזה שמתקנים את הקשר בין היהודים, מתקנים גם את הקשר בין היהודים והערבים. בכל הספרים הקדושים כתוב על אהבת הזולת דבר ראשון, ולפני זה האהבה הזאת צריכה לשרות בתוך עם ישראל. זה התנאי הראשון וההכרחי לתיקון שלנו. אם נתחיל את התנועה זה כלפי זה, נרגיש מיד איך כל יתר הכוחות הרעים בעולם נרגעים. כי אנחנו מייצבים ומיצרים אותם על ידי הפירוד והיחס הרע שלנו בינינו. ועל ידי היחס הטוב שלנו זה כלפי זה, אנחנו מרפאים את כל הבעיות והעולם יירגע. זה עובד פשוט מאוד.

כל התורה מדברת רק על היחסים בתוך עם ישראל. אם היינו מתקנים את היחסים שלנו, אז הם היו משתקפים על כל העולם שהיה מסתדר לפי זה. כי "ישראל" מסמל "לי ראש", וכל יתר העולם זה גוף, ומה שיש בראש מתפשט לכל הגוף. זה חוק הפעולה של המערכת הרוחנית. לכן הכול תלוי בעם ישראל, שקובע את המצב של כל העולם. מהסיבה הזאת אומות העולם מאשימים את ישראל בכל הצרות שלהם, ואלה האשמות צודקות. וכל התורה מאמתת את זה, כשהיא אומרת שהכול תלוי ביחס בין היהודים שקובעים את כל המצב של העולם.

כדאי להפנים מה שכתוב בתורה ומה שאומרים לנו אומות העולם, ולהחליט שהגיע הזמן להתחיל בתיקון. כל מה שנדרש מאיתנו זה בסך הכול להשיג אהבה בתוך עם ישראל, ובאהבת ישראל קשורה אהבת הבריות ובזה קשור אהבת ה'.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות", 19.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest