הטבע של המשבר

דעה: לפני כמה חודשים, מומחים התווכחו על כך, האם ברוסיה החל המשבר הכלכלי. אנחנו התרגלנו לשקר עצמי שמקרב אותנו לפתרון המר. נצטרך לשלם עבור אשליית החיים היפים בחברת הצריכה המתורבתת. אפילו עכשיו כולם מנסים להציל את אשליית הרווחה, על ידי הגדלת הזרמה כספית.

מנקודת מבטה של הפסיכולוגיה, הנחיצות והצורך בכסף ובתענוגים אינה ניתנת למילוי וזה כמו בור ללא תחתית. לכן הניסיונות לפתור את המשבר על ידי הזרמת כספים הם חסרי תועלת, כי מבחינה מנטאלית שום דבר אינו משתנה: כמו שהחברה צרכה יותר ממה שהרוויחה, כך היא גם ממשיכה לעשות זאת. עד שהאדם לא ילמד לחיות בעולם ריאלי, הוא לא ירגיש בצורך של שינויים יסודיים, ועל אחת כמה וכמה שלא יוכל ליישמם.

הסיבות למשבר הכלכלי נמצאות גם בתוכנו. היציאה ממנו היא לא רק בשכלול התעשייתי והטכנולוגי, אלא גם המנטאלי. התלותיות, שיושבת כמו טפיל בכל אחד מאיתנו, הופכת את הרפורמות הפוליטיות, הכלכליות והחברתיות לבלתי אפשריות.

תגובתי: תלותיות, כלומר אותו האגו, זה הטבע שלנו, ולשנותו ניתן רק על ידי הטבע עצמו, על ידי הכוח העליון שלו שמופק מהשתוקקות ושאיפה נכונה לחיבור ואיחוד בקבוצה (ב"עשיריות", בסדנאות "שולחנות עגולים").

ידיעות קודמות בנושא:
רוסיה מתמודדת עם תופעה בלתי מוסברת
המצב הפסיכולוגי של החברה הרוסית
רוסיה נכנסת למשבר חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest