דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הטבע נעצר וממתין להחלטתך

הטבע נעצר וממתין להחלטתך

שאלה: איזה כוח מעלה את העולמות ביום השבת לאחר לידת אדם הראשון ולפני החטא?

תשובתי: ישנו כוח שנקרא "אתערותא דלעילא" (התעוררות מלמעלה). ניתן לחשוב שזה פשוט האור העליון שמגיע מעולם אין-סוף ולא ברור לנו כיצד ומדוע. אך למען האמת לא יכולה להיות "אתערותא דלעילא" ללא "אתערותא דלתתא" (התעוררות מלמטה), מהנברא עצמו.

קיימת שרשרת של גנים אינפורמטיביים (רשימות), שצריכים להתגלות ולהתברר זה אחר זה, בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר. הרשימות של דרגות הדומם, הצומח והחי מתגלים באופן טבעי, מצד הטבע, כלומר בתת-מודע, מאליהם, מפני שבדרגות האלה אין בחירה.

הם מתגלים בזה אחר זה ומגיעים בהדרגה למצב שבו מתרחשת קפיצה ומגיעה הדרגה החדשה. איננו יודעים מהיכן היא מגיעה, אך זה קורה מפני שכבר נעשתה ההכנה בדרגות הדומם, הצומח והחי, ולכן לפתע אתה מרגיש שהמצב השתנה: אתה מתחיל לחשוב, לראות ולהרגיש בצורה אחרת.

וכל זה מפני שכבר מומשו הרשימות האלה, שהתבררו מעצמן, למטה מההכרה, למטה מההבנה, ההכנה וחופש הבחירה. הבורא מכין לך את כל התנאים למימוש הבחירה החופשית שלך, שבה אתה כבר צריך להשתתף בעצמך.

זה בדיוק כשם שאינך מנהל את התהליכים שבתוך הגוף הפיזי שלך. אינך חייב לחשוב כיצד נעים בך עכשיו כל האטומים והמולקולות, כיצד מתרחש חילוף החומרים וכיצד פועלות המערכות הפנימיות השונות. תארו לעצמכם אלו תהליכים מורכבים, שכוללים אינספור פעולות – וכולם מתבצעים באופן אוטומטי.

אותו הדבר קורה בהתפתחות הרוחנית. מלמעלה מביאים אותנו לנקודה שבה מתחילה הבחירה החופשית שלנו. וזה מתפשט על כל מערכת העולמות, על כל הרצון שהבורא ברא, על כל הטבע הדומם, הצומח והחי – מערכות עצומות. אך כל זה קורה באופן אוטומטי בזכות הפעולה ההדדית של האור והכלים. האור פועל על הרצונות, הרצונות מגיבים לאור וכך מסתובב כל העולם, כל היקום – הכול שואף להגיע לאיזון. הכול חוץ מדרגת האדם!

וגם היום בעולם שלנו, כל הטבע צריך להימצא באיזון, אך הבעיה היא באדם שחייב לבצע את הבחירה החופשית שלו ולקבוע את האיזון הזה. גם בעולם הרוחני כל מה שהתרחש לפני החטא של אדם הראשון, כולל החטא עצמו, היה תחת ההנהגה של הכוח מלמעלה (אתערותא דלעילא), בזכות שרשרת הרשימות. עד שנשיג את מקום הבחירה החופשית, ושם הכול ייעצר וימתין עד שהאדם יקבל החלטה!

זה בדיוק מה שמתרחש היום בעולם שלנו: הטבע מחכה שנבצע את הבחירה שלנו. הוא ילחץ עלינו, מפני שהרשימות מדרגות הדומם, הצומח והחי מצטברות ומביאות לנו המון בעיות בכל הדרגות, כלומר בעולם החיצוני. עד שסוף סוף נחליט בדרגת האדם שלנו שאנחנו צריכים להתקדם לתיקון. הטבע הדומם, הצומח והחי לוחץ עלינו שנמשיך את דרך התיקון בדרגת האדם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התעוררות מלמעלה
המלאך שהפך לאדם
האור הוא האנרגיה של החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest