דף הבית / המשבר ופתרונו / החלפה לכיוון רוחני

החלפה לכיוון רוחני

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 3.

שאלה: בזמן העבודה ב"אקווריום", מבחינתנו התגלו לגמרי מחדש הזוגות הנשואים. ההגעה שלהם, העזיבה, השפיעו בצורה עצומה על ההפצה ועל היחסים הקבוצתיים.

שני בני הזוג בכל זוג ביצעו פעולות כמו "משאיות" בהשוואה ל"אופניים". עד כמה זה בגדר של פרספקטיבה? האם כדאי לטפח את זה, או להיפך, עדיף לדכא?

תשובתי: עכשיו אנחנו עוברים עימות רציני מאוד, אפילו לא עימות, אלא משבר מתמשך וקשה ביחסים המשפחתיים. הוא יימשך עד שאנשים יאבדו לגמרי את המשיכה לחיי נישואין, לקיום יחסי מין, למה שנקרא "משפחה", מה שמביא בחשבון התחייבויות הדדיות: חינוך ילדים, ניהול משק בית וכדומה. האגו לא ייתן לאדם לציית לאיזה שהם יסודות, אנחנו רואים כיצד כל זה קורס.

ואחר כך יתרחש היפוך רציני. אנשים יתחילו להבין, שכדי להשיג רוחניות, אין שותף יותר נאמן וקרוב מאשר בעל או אישה: הוא/היא, היא/הוא יבנו קשר רוחני רק על בסיס של התעלות רוחנית.

דווקא זה, וההשלמה ההדדית שלהם, יקבעו את היחסים שלהם אחד כלפי השני, את האהבה. החלום שלהם יהיה הופעתו של תינוק רוחני ביניהם, כלומר התגלות הבורא.

אני מקווה, שעכשיו באנושות אנחנו נתחיל לעבור את נקודת השבירה הזאת ואז יופיע אצלנו יחס רוחני לנישואין. על מצב כזה אפשר רק לחלום. אני לא חושב שהיום זה אקטואלי בינינו.

אנחנו עדיין בחיפושים, בהתרוצצויות, בחוסר הבנה, ב"אי סדר" בין חיצוני לפנימי. אנחנו עדיין לא קבענו את ההארה הכללית של האור, שהייתה מראה לנו, שדווקא בין גבר ואישה הוכן התא הראשוני, לא חברתי, אלא רוחני.

בהחלט יכול להיות, שהיום כבר ישנם זוגות שיכולים לשתף ביניהם פעולה בצורה הדדית כזאת, אבל באופן כללי, זה קשה מאוד. אנחנו עדיין לא הגענו לזה, מפני שאנחנו נמצאים בשלבים שנקרעים על ידי האגו. אין לנו בינתיים הכרה שהשותף האמיתי, הרוחני והקרוב ביותר, שממנו אין שום סודות, זה הבעל/האישה שלך.

אינני יודע כמה זמן יידרש לזה. היום האנושות עוברת מצבים הרבה יותר נוקשים, מאשר הבעיות המשפחתיות. היום יותר מעניינת אותה שאלת החופש באפריקה, ולא עניינים משפחתיים. לאט לאט נגיע גם לזה.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בסוצ'י, 25.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה אידיאלית בחברה אידיאלית
משפחה במאה ה – 21: החידוש
תחיית המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest