דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / החינוך האינטגרלי בקולג'ים בארצות הברית

החינוך האינטגרלי בקולג'ים בארצות הברית

ב- 7 באוגוסט 2013 הושלמה סידרת השיעורים להשכלה ולחינוך אינטגרלי במסגרת התוכנית של אנגלית מוגברת (Intensive English) בשתי קבוצות בפקולטה לשפות (Language Arts) ב- Westchester Community College שבמדינת ניו-יורק. אלה היו שתי כיתות ניסיוניות, שנמשכו שלושה חודשים בהשתתפות קרוב לארבעים סטודנטים. הדבר אִפשר לבנות ביניהם דוגמה של "סביבה טובה".

[nggallery id=156]

הלימודים עדיין אינם מוכרים לצורך קבלת ניקוד בתעודת הבגרות ואינם רשמיים, מפני שהם מבוססים על לימוד אינטנסיבי של שפה מדוברת עבור סטודנטים שהגיעו לארה"ב כדי ללמוד עסקים, הנדסה, לעסוק במחקר במעבדות לרפואה, וכולי. היו ביניהם מספר כמרים קתוליים עתידיים, מאמן צלילה, מחנכים ומחנכות וגם צעירים בשלבי הכנה לרכישת מקצועות שונים בארה"ב.

הגיל הממוצע של האנשים שהשתתפו בקבוצות הוא 25 שנים, רמת ההשכלה הקודמת נעה בין בית ספר תיכון ועד לתואר שני. המוצא הגיאוגרפי של המשתתפים התחלק כך: 30% היו יוצאי אסיה (סין, קוריאה, יפן), 40% יוצאי דרום אמריקה ואמריקה הלטינית, 5% מהמזרח התיכון (סוריה, אירן, ערב הסעודית), 2% יוצאי אפריקה, 3% יוצאי האיטי, 20% יוצאי אירופה, צפון אמריקה ורוסיה.

הרמה המתקדמת של השפה האנגלית והשכלתם של הסטודנטים אִפשרו לבנות תוכנית על בסיס השיחות "חיים חדשים" לחינוך אינטגרלי על החיים ועל עתיד העולם עם מיכאל לייטמן. מכיוון שהסטודנטים נפגשו עם המורה שלוש שעות ביום, חמש פעמים בשבוע במשך שלושה חודשים, דווקא זה נתן למורה יותר חופש להשתמש בשפה כדי להגיש את החומר שלנו ולהעביר לסטודנטים הרגשת קשר הדדי, רצון להתכללות הדדית, הבנת העולם החדש, הבנת תפקידם והפוטנציאל להגיע לאושר ולעתיד הטוב ביחד.

לסטודנטים הוגשו חומרים מתוך ההדרכות להפצת החינוך האינטגרלי, מאמרים, קליפים ודיונים. הם שיחקו ברצון במשחקים, עבדו כל הזמן בקבוצות והכינו חמישה פרויקטים קבוצתיים כולל מצגות על מנת להעביר את מה שהם הבינו ותפסו מתוך מה שלמדו וכדי להתחלק בתחושות וההתרשמויות עם הכיתה.

הקורס כלל מעל עשרה נושאים שחלקם היו: ההבדל בין מנהיגות ושליטה, איזו דרך להצלחה עדיפה, האם תחרותיות בריאה לילדים, כיצד אנחנו יכולים להתאזן עם הטבע, מהו אדם בוגר, וכולי. ככל שהם עבדו יותר זמן ביחד, כך הם התקרבו יותר זה לזה, הם הרגישו יותר לעומק עד כמה הם דומים למרות ההבדלים האתניים ביניהם, ועד כמה תקוותיהם לעתיד הן דומות.

לפני שבועיים, מנהל הפרויקט הגיע לצפות בפעילות הכיתה במשך שעה וחצי ובמקרה צפה במצגת של הקבוצה בנושא ההצלחה. הסטודנטים חקרו את הצלחתם של אנשים מפורסמים שונים וגילו שהיא תלויה בהשקעה משותפת של האנשים שקשורים ביניהם על ידי מטרה אחת, חזון אחד, ומסורים לנושא כמו משפחה אחת.

הדבר שהפתיע את המנהל וגם את המורה הוא, שמספר משתתפים סיימו את המצגת שלהם בציון עובדה שבתי הספר מלמדים אותם דברים רבים, אבל אף אחד לא מלמד אותם לחיות ולאהוב ושהם מעוניינים להמשיך ללמוד את זה. בהמשך מנהל הפרויקט ציין שהוא מאוד התרשם מכך שסטודנטים למדו לעבוד טוב ביחד ובהרמוניה על הבעיות הקשות.

המפגש הסתיים בדיונים קבוצתיים במעגלים, בחילופי התרשמויות, משחקים ופעילויות, הסטודנטים התבקשו להתחלק במסקנותיהם מה נחוץ לנו כדי לשרוד בעולם ולבנות עתיד טוב.

למעשה, כולם ענו שאנחנו צריכים לשנות את עצמנו ולהתחיל להתכלל עם אנשים אחרים. הם החלו לעצב נוסחאות מדויקות יותר כיצד לשנות את העולם דרכנו, החל ממעשים פעוטים ביחד עם הסביבה, בכיתה, בבית, בחוג החברים, בעבודה ובמדינה שאולי הם יחזרו לשם בקרוב.

רוצים לקוות שמספר חודשי לימוד של החינוך האינטגרלי בתוך סביבה טובה סיפקו לנציגי אומות העולם הצעירים האלה וכבר לא כל כך תמימים, הזדמנות לרכוש מידע מועיל על החיים ורגש, לעזור להם לקבוע מה רצונם בעתיד ומה צריך לעשות כדי להפסיק לפחד מפניו.

נכון לעכשיו, מספר מורים שמלמדים בקולג'ים מתכוונים להתאסף ביחד על מנת לבנות תוך זמן קצר קורס לחינוך האינטגרלי שיהיה מוכר ויתכן אפילו שיתקבל כנקודות זיכוי לתעודת בגרות ולהתחיל ללמדו בקולג'ים ואז לגשת עם ההצעה למשרד החינוך בניו-יורק ומדינות אחרות בארה"ב, על מנת לעזור להתחיל ליישם את הרפורמה במערכת ההשכלה והחינוך.

בצילומים: מצגת קבוצתית בנושא "כיצד מגיעים לאיזון בין האדם לטבע".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest