דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיים שלי שייכים לפרעה

החיים שלי שייכים לפרעה

שאלה: אם כל השינויים תלויים רק בסביבה הנבנית על ידי האדם, אז על מה שולט פרעה?

תשובתי: פרעה זה השכל והלב העכשוויים שלי. אני לא מרגיש שהלב והשכל שלי חופשיים ממנו, וזה הישג גדול לגלות שהם נמצאים תחת שליטת פרעה.

פרעה שולט על כל החיים שלי – על כל מה שהיה לי ועל כל מה שיש עכשיו. בתוך גופי נמצאת איזושהי רוח רעה שממלאת את כל כולי, מניעה אותי וקובעת את כל המחשבות שלי, הרצונות, ההחלטות והמעשים.

זה איזשהו כוח פנימי רע שחדר לתוכי והשתלט עליי, ולא ניתן להשתחרר ממנו. כולי מלא בכוח הזר, העוין הזה ואיני יכול להיפטר ממנו. כיצד אוכל לגרש אותו, להוקיע אותו מתוכי?

אני מרגיש שכל החיים שלי שייכים לפרעה וישנה רק נקודה עצמאית אחת שמתוכה אני יכול לקבוע שאני נמצא בעבדות אצל פרעה, אצל היצר הרע.

תגובה: אני מרגיש את עצמי נמצא תחת שליטת השכל והרגש שלי לחלוטין!

תשובתי: אם אתה חושב שאלה השכל והרגש שלך, אז הכול בסדר, אתה עדיין לא במצרים, אלא נמצא כמו כולם בעולם הזה. אתה עוד לא גילית שישנו שלטון זר שעושה איתך מה שבא לו. כאילו עושים ניסוי מכוכב אחר על כל שבעה מיליארד האנשים ומנהלים אותנו, אך אנחנו לא מרגישים זאת וכל אחד סבור שהוא חופשי.

אולם אנחנו מתחילים לגלות במקצת שנמצאים תחת השפעה זרה. אתה בינתיים עוד לא גילית, אך ישנם כאלה שכבר הבחינו בכך.

שאלה: כיצד שליטת פרעה עליי באה לידי ביטוי?

תשובה: שליטה זרה זאת אומרת שאני לא מסכים עם הרוח השלטת בי. אני לא מסכים שהוא קיים בי ורוצה רוח אחרת – רוח של השפעה, אהבה, נתינה. הודות להשתתפות שלי בלימוד, בהפצה, מתרחש בי שינוי ואני מתחיל להעריך תכונה אחרת שאינה קיימת בי.

תחילה, אני רוצה אותה מכיוון שאני מרגיש בה טוב יותר, שלם יותר. אך לאחר מכן, אני מתחיל פשוט להעריך אותה. אני רוצה להיות דווקא בתכונת ההשפעה שמעניקה לי תחושה של חופש, מורידה את הלחצים והמגבלות של העולם הזה, תכונת ההשפעה היא כל כך מדהימה ונפלאה!

אך בהדרגה אני מתחיל לתפוס את תכונת ההשפעה כחזון, כמשא נפשי שעליו אני חולם ואיני יכול להסביר מדוע. זה נקרא "חן דקדושה". לכאורה, על מה לאהוב אותה אם היא מנוגדת לגמרי לעולם הזה? אך אני רוצה להגיע להשפעה.

יתר על כן, אני מתחיל להסתכל על הרצון לקבל כעל משהו מאוד מוזר: איך אפשר בכלל לקבל לעצמי וליהנות מזה? אני מכיר את התכונה הזאת שנמצאת בתוכי ומבין שזאת פשוט "תוכנה" ש"הותקנה" בי. נתנו לי תחושה בתוך המערכת שלי שאני נהנה מקבלה, אך למעשה זו תוכנה בלבד וניתן להחליפה כך, שהקבלה תפסיק לגרום לי תענוג.

אני מתחיל להתייחס להשפעה ולקבלה באופן יחסי, כאשר אני מבין שזה לא אני באמת, אלא תוכנה שניתן להחליפה לאחרת.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 01.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מסתבר, שאני עבד של פרעה
שליטה כפולה של כוח אחד
חיוך מרושע מתחת למסכה הטובה של פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest