דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיבור הוא הכרחי ואפשרי

החיבור הוא הכרחי ואפשרי

העולם כולו יכול להשתדל להתחבר, אבל הוא לא יצליח, הוא רק יגלה שבירה עוד יותר גדולה. הדרך הארוכה העקיפה הזאת מובילה לאותה המטרה. יש שתי דרכים: דרך אחת היא קלה וקצרה, והדרך השנייה היא קשה וארוכה, זאת אומרת, יש "דרך האור" ו"דרך ייסורים".

בדרך ייסורים אנחנו לומדים מהפעולות הלא נכונות שלנו, עד שמבינים שמספיק לסבול וצריך למצוא שיטה אחרת.

אי אפשר להבין את שיטת החיבור אם אין לך ניצוץ שכבר מעובד בצורה נכונה וקשור עם מקור האור. לכן כל הניסיונות להתחבר אצל אנשים שהם לא בעלי השיטה הזאת, רק יזיקו להם, הם יביאו לאכזבה מוחלטת, למלחמות ולסבל נוראי.

בשלב מסוים בהיסטוריה, האנושות התקדמה בהדרגה ומתוך הכישלונות שלה הבינה שהחיבור האגואיסטי באמצעות טכנולוגיות חדשות, מסחר, אינו מועיל לנו.

לא מן הסתם כל הצורות שקודם נראו לנו מתקדמות: אירופה המאוחדת, השוק המשותף, קשרים בין לאומיים בתעשייה ומסחר – נמצאים היום במשבר וגורמים לבעיות וצרות רבות.

מרגישים שכל אחד מנסה להיבדל, להסתתר בפינה שלו, ולא להעמיס על עצמו את הבעיות של מישהו אחר. כל צורות הקשר הקודמות מתגלות בזמנינו כפגומות. זהו המשבר האמיתי אשר מגלה לנו שאם החיבור הוא אגואיסטי – זה רק מזיק.

הרשעות של החיבור האגואיסטי מתגלה בכל החיים שלנו, וגם בתוך החברה, בתוך העם, בתוך המפלגות יצטרכו להבין את זה. נקווה שזה יקרה בקרוב.

החיבור הוא אפשרי רק בהשתתפות של "בני ברוך", כי לאף אחד אחר אין קשר עם מקור הכוח העליון, עם האור שיכול לממש את החיבור. רק האור מסדר שוויון בינינו, ולא בני אדם.

כל החיבורים שאנחנו יוצרים בעצמינו רק מזיקים לנו. נראה שבזכות החיבור ניתן להשיג רווח גדול, אבל זה אף פעם לא נגמר בטוב. אנחנו רואים את זה בבעיות במשפחה, בתעשייה, בבנקים, באגודות למיניהם. הכול מתפרק בהדרגה, ואירופה ה"מאוחדת" תעמוד בראש התהליך.

כך אנחנו בהדרגה מבינים שהחיבור הוא הכרחי, אבל לא על ידינו, אלא על ידי האור המחזיר למוטב. אנשים ירגישו שזה הכרחי ואפשרי. הכרחי – מפני שאחרת אנחנו לא נוכל לשרוד. ואפשרי – מפני שזה כבר קיים בטבע ברמת הדומם, הצומח והחי, אז מדוע החיבור לא יכול להתקיים גם בין בני האדם? אנחנו רק צריכים להוסיף לחיבור הכללי האינטגרלי הזה את הרצון שלנו.

אחדות, זה המצב המתוקן של החברה האנושית או של העם. וניתן להשיגו בעזרת האור העליון, אבל רק אחרי הבקשה המוקדמת שלנו – של העם כולו או של הקבוצה כולה.

מתוך ההכנה לשיעור, 03.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רעֵב המחלק לחמניות
חיבור באמצעות אהבה או שנאה
איחוד בין רשעים מזיק לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest