דף הבית / קבלה ומדע / טבע / החוקיות של אושר

החוקיות של אושר

הערה: מומחים במערב עשו צעד חדש לקראת מציאת החוקיות של האושר המלאכותי באמצעות השפעה ישירה על המוח האנושי. הם סבורים, שאם משפיעים על ידי תרופות נגד דיכאון או תרופות כימיות אחרות על המוח של האדם, אז הוא יגיע מהר יותר אל האושר מאשר אם יובילו אותו לאושר על ידי שיטות סוציאליות שונות. מה גם, שזה הרבה יותר זול.

התייחסותי: הכול מתפתח בהשפעת כלכלנים, מפני שהם נחשבים לכאלה שיש בהם צורך. אבל החישובים שלהם פשוטים מאוד. יתחילו למהול במים או בכל דבר אחר תרופות שמעוררות שמחה וכולם ילכו עם חיוך של אושר על פניהם ולא יחשבו על שום דבר.

כביכול הכול בסדר, נהפוך להיות חברותיים יותר, נותנים זה לזה לשבת במקומנו בתחבורה ציבורית, מפסיקים את המלחמות. הכול נפלא! למה אנחנו לא נוהגים כך? מפני שקיים כוח עליון שלא יאפשר לנו לעשות זאת! וגם עכשיו הוא לא מאפשר. הוא נגד זה ולא יאפשר לנו לשקוע בתנומה. הבורא כל הזמן "שׂם לנו רגל" בכך שהוא לא מאפשר לנו להיות מאושרים.

שאלה: לאן הוא דוחף ומריץ אותנו?

תשובתי: על ידי "מקל", אל האושר. אושר זה מצב שבו אנחנו דומים לו, כלומר הפוכים לחלוטין לטבע הנוכחי שלנו, אוהבים זה את זה, מתאחדים בינינו, מתיידדים זה עם זה, נותנים הכול למען האחר. בסופו של דבר, לפי מידת הפעולות הלא אגואיסטיות שלנו, יתחיל להתגלות בנו האור העליון, המילוי שלו.

שאלה: ואם עושים זאת תחת השפעת התרופות?

תשובתי: אז התרופות יפעלו ולא אתה. זאת כל הבעיה ולכן לא תוכל להרגיש שום דבר. ההבדל הוא בכך שעליך לרצות זאת בעצמך. אם אפשר היית יכול לעשות זאת בעצמך, על ידי נטילת כדור, אז הבעיה הייתה פתורה מזמן. מדובר על מערכת מורכבת מאוד, שצריכה "לרדת" עלינו מלמעלה. אני מקווה, שבכל זאת נוכל לפחות במידה מסוימת, למשוך אותה אלינו, כדי שהיא "תיפול" עלינו ותתחיל לעצב בני אדם בדומה לה, לחייב אותם להתאים זה לזה. אז, נתחיל להרגיש, עד כמה מתוך ההתאמות ההדדיות בינינו, יכולה להופיע הרגשה חדשה, עולם חדש, נצחי, מושלם, אין סופי, שכל הזמן מעורר אותנו ומושך כלפי מעלה.

עלינו לפעול כמו ילדים קטנים, עם עיניים פקוחות לרווחה ולא כמו זקנים עייפים, שנוקרים באפם, כמו כל האנושות היום, התקיימו זמן מה ומספיק להם. אני מסתכל על אנשים, ורואה אותם חיים כולם כמו חצי ישנים, בעל כורחם. ואילו ברוחניות, יש תמריץ אחר לחלוטין לחיים, ואותו צריך להראות לבני האדם. דווקא בזה ההבדל בין תרופות נגד דיכאון לבורא, השתוקקות עצמית קדימה כאשר אתה בוער, ולא כאשר הכימיה מדרבנת אותך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest