דף הבית / כלכלה / כסף / החברה בצורתה הגלובאלית

החברה בצורתה הגלובאלית

photo_rav_gh70_142.jpg

להלן תקציר נאומו של גורדון בראון, ראש ממשלת בריטניה, בפני הקונגרס האמריקאי:

ההיסטוריונים יגידו שזו הייתה תקופה של שינויים גלובליים מוחצים, במהירות ובגודל המשבר הגלובלי של הבנקים. בכל מקום שבו אנשים מפקידים את כספם לבנק, הם מרגישים את עצמם חסרי אונים ומבוהלים. אבל דווקא בזמן הזה, מדינות העולם חייבות להציג מנהיגות, ראיית הנולד ואומץ לב, ולעבוד יחד ברמה הבינלאומית.

הגיע הזמן שמנהיגי המדינות יגיעו להסכם על פעולה שתוציא אותנו מהמשבר, ושתהפוך אותנו לחזקים יותר. עומד בפני העולם מכלול חדש של בעיות, שדורש שיתוף פעולה מטרתי ופתרונות גלובליים, לצורך שיקום היציבות הפיננסית הגלובלית.

חוסר יציבות כלכלית זו רק אחת מקריאות התגר על הגלובליזציה. המשימה שלנו בזמן שעובדים יחד היא: להבטיח את שיקום הכלכלה, להתייחס ברצינות לשינוי הגלובלי של האקלים, לכוון מאמצים משותפים ליצירת עולם יציב יותר, ניצחון על הטרור, העוני והמחלות.

הגלובליזציה אפשרה לרבים ליהנות מצמיחה כלכלית ומסחר, הוציאה אנשים מעוני, אבל גם הביאה איתה את הרגשת הסכנות המתקרבות. גלובליזציה זו לא אחת האפשרויות, אלא היא עובדה. והשאלה היא, האם נתמודד איתה בצורה טובה או רעה.

אני רואה את ההסכם הגלובלי החדש כחוזה, שבו כל יבשת נותנת את משאבי הכלכלה שלה. הגורם המרכזי בהשקעה החדשה הזאת, הוא שכל מדינה תתמוך בשיקום ה"ירוק" של הכלכלה, שתסכים לעקרונות של בקרה כלכלית, שמתואמת ברמה הבינלאומית.

ההסכם הגלובלי החדש יניח יסודות יציבים לשיקום הכלכלה, ויביא לתקופה חדשה של שיתוף פעולה בינלאומי. התוכנית של הפעולות הבינלאומיות צריכה לכלול 6 מרכיבים:

  1. להפסיק את הרחבת מתן ההלוואות, להמריץ את הכלכלה הגלובלית ולהקטין את המיתון הגלובלי.
  2. לתת דחיפה למתן ההלוואות, כדי שמשפחות ועסקים יוכלו לקחת שוב הלוואות.
  3. המדינות צריכות לפסול את מדיניות המגן הכלכלית, ולפתח מנגנון שקוף של בקרת ההתחייבויות.
  4. רפורמה על הבקרה הבינלאומית, ושקיפות של כל המערכות הבנקאיות.
  5. שינוי של המוסדות הכלכליים הבינלאומיים, ויצירת מערכת של התראה מוקדמת.
  6. פעולה בינלאומית מתואמת כדי להביא את הכלכלה העולמית לדרך יציבה של צמיחה ושיקום של הכלכלה, האקולוגיה והחברה.

אני רוצה שהתקווה הזו תתגשם דרך האיחוד בינינו, ותביא במאה ה-21 את תחילתה של חברה בצורתה הגלובלית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest