דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוראות שימוש לאור: הכנסה והוצאה

הוראות שימוש לאור: הכנסה והוצאה

laitman_2010-12-12_9500-70.jpg

הנברא מתפתח באופן רב צדדי ובדרגות שונות. באופן כללי, יש חמש דרגות, אך כל דרגה מתחלקת לעוד חמש ואלה מתחלקות עוד וכן הלאה עד אין סוף.

הדבר העיקרי בכל התהליך הזה הוא פעולה פשוטה, שעליה נאמר: "התפשטות האור והסתלקותו עושה את הכלי ראוי לתפקידו". אם אנחנו רוצים להוליד איזו תכונה, איזו תגובה בעד או נגד קבלה, בעד או נגד השפעה, בעד או נגד כוונה, באיזושהי צורה, אז אנחנו צריכים בצורה הזאת, בפרטי התפיסה האלה להזמין את ההתפתחות ואת התקלה שלו, קבלת האור והסתלקותו, פתיחה וסגירה. ואז הודות לשתי הפעולות המנוגדות האלה, אנחנו נקבל התפעלות נכונה, רצון חדש.

נאמר אחרת, אם אני רוצה לעלות מרצון מס' 1 לרצון איכותי גבוה יותר מס' 2, אם רוצה להשתנות דווקא באופן איכותי: להפוך ליותר חכם, יותר משפיע, יותר מתבונן, יותר רגיש, אז אני צריך להזמין רק פעולה אחת: שהאור יתפשט בי, ואחר כך יסתלק. הפעולה הזאת תוליד שינויים איכותיים ברצון שלי, והודות לכך אני אבין יותר, ארגיש יותר, אראה יותר, בהשוואה למה שהיה קודם לכן.

כל הפעולות שלי צריכות להיות מאוד מכוונות למטרה, כדי לשלוח אימפולס המכוון במדויק, המזמין כניסה ויציאה של האור. בזה אני קובע את קצב ההתפתחות שלי. אם אני רוצה להשיג בחינה חדשה במדרגות הרוחניות, לעלות בסולם שלהן, להעלות את עצמי בסקאלה איכותית, אז ניתן לעשות זאת רק בדרך של התפשטות והסתלקות האור. כך נבנה כלי, יותר ויותר איכותי וגבוה, הראוי לייעודו החדש.

מכאן אנחנו רואים, שאנחנו מסוגלים כל הזמן להעלות את עצמנו. אמנם אנחנו משתמשים בגורמים חיצוניים כגון כוח האור וכוח הרצון, אך אנחנו בעצמנו מפעילים אותם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 25.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נוטלים יוזמה מהאור
על הגבול של אור וכלי
משחק של אור וכלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest