דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוראות לשימור האגו

הוראות לשימור האגו

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

הקדמת ספר הזוהר, מאמר "לילה דכלה": ""אין לס"א מהארת המלכות אלא נר דקיק בלבד", שהוא רק בחינת שורש, מספיק לקיום הקליפות. ושורש זה נקרא גם כן בשם "חוט דקיק", שפירושו שורש דק לחטאים. כמו שכתוב, "בתחילה דומה לחוט של עכביש, ואחר כך נעשה כעבותות העגלה"".

קליפה, כלים שבינתיים איננו מסוגלים לתקנם בכוונה על מנת להשפיע. מדובר על הרצונות הגדולים והחשובים ביותר שמאוחר יותר, בגמר התיקון, יתגלו בהם האורות הגדולים ביותר. בעקרון, אין לנו אפשרות לעשות משהו עם הרצון לקבל, אנחנו יכולים רק למיין את חלקיו ולהחליט עם אילו חלקים אנחנו מסוגלים לעבוד בתנאים שונים. את הרצונות האחרים אנחנו חייבים "לשמר" ולדאוג להגנה שהם לא ישתחררו ולא יתקפו אותנו.

שונאי ישראל שונים, כלומר מי ששונא את המשתוקקים ישר לבורא, הם הרצונות האגואיסטיים הגדולים שאיננו יכולים בינתיים לתקנם. בתורה הם נקראים עמים שלא נותנים לישראל לחיות. ברור לנו שמלחמותיהם, הן התעוררויות האגו שמועילות לאדם. בזכותן האדם מגלה יותר את רצונותיו המקולקלים ומה שנקרא "הורג אותם", כלומר מגלה בתוכם עוד ועוד חלקים ברי תיקון ומחברם לעצמו כדי להשתמש בהם עם כוונה דלהשפיע.

עלינו לטפל בחלקי הרצון האגואיסטיים שבינתיים לא ברי תיקון, לתמוך בקיומם ולבצע למענם עבודה רוחנית מיוחדת, כיוון שאנחנו בכל זאת מרגישים אותם בתוכנו. לא מספיק רק לנתק אותם ולא להשתמש בהם, אלא בשלב זה אתה מתקן אותם על ידי כך שאתה מספק להם הארה קטנה המסומנת על ידי האות ק' – שחלקה התחתון יורד מתחת לקו ומעביר הארה קטנה לעולמות בי"ע ולקליפות הנמצאות שם.

כך מחברים את החולה למכשיר ההנשמה בחדר לטיפול נמרץ. אינך מעמיד פנים שהרצונות האלו לא קיימים בך, אלא ההיפך, אתה מודע לקיומם והם נמצאים בשליטתך. יוצא שהם תלויים בך כיוון שאתה מספק להם ניצוץ חיים קטן. אנחנו זקוקים לקליפה כיוון שהיא שומרת על הפרי בזמן הבשלתו. בלי הפעולות האלו לא נוכל להתחיל בתיקון המלכות.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 18.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מכינים את הקרקע לעבודתו של דוד
מה זו קליפה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest