דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוראות למתקני העולם

הוראות למתקני העולם

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם": "ומכאן המפתח להבנת החולשה של מתקני עולם שקמו בדורותיהם, – כי הם ראו את האדם בדמות מכונה שאינה פועלת כראוי, וצריכה תיקון. דהיינו, להסיר ממנה את החלקים המקולקלים, ולהחליפם באחרים מתוקנים.

כי כן כל מגמתם של מתקני עולם הללו לבער כל רע וכל מזיק שבמין האדם – ואמת היא, שלולא הבורא ית' עמד לנגדם, ודאי שהיו כבר מספיקים מזמן לנפות את האדם כבכברה, ולהותיר בו רק טוב ומועיל בלבד."

שאלה: האם זה לא אותו הדבר שגם אנחנו רוצים לתקן את העולם? במה אנחנו שונים מהאחרים?

הערה: רק האור המחזיר למוטב יכול לעשות תיקון. ואנחנו מושכים אותו.

תשובה: נכון. אנחנו לא מבצעים תיקון, אלא מושכים את האור כדי שהוא יעשה את העבודה. אנחנו כאילו פותחים את הברז שחסם את דרכו. ולכן אנחנו לא מ"מתקני העולם", שעליהם כותב כאן בעל הסולם. הרי, הם רוצים לעשות את כל העבודה בעצמם.

זה ההבדל העקרוני. תסתכלו על מה שקורה בעולם, כמה שאנשים מנסים לפתור את הבעיות שלהם – הכול לשווא. האמת היא, שרק צריך לאפשר לאור לתקן את האדם, ולקבל את התוצאה. לא לעשות שום דבר אחר, רק לתת לאור לעבוד. כל פעולה נוספת לא רק שהיא מיותרת, אלא מזיקה.

זה מה שאנחנו צריכים להבין היטב, ואז כל מעשינו יהיו מכוונים להשפעה. כאשר אנחנו מצרפים אליהם את הכוונה הנכונה, אנחנו מאפשרים לאור לעבוד על העולם, על כל הטבע הדומם, הצומח, החי וה"מדבר" – האור יתקן את הכול, על פי הכוחות, הרצונות שלנו, וההזדמנויות שאנחנו פותחים לפניו.

אנחנו לא מתערבים בתהליך של התיקון עצמו, אנחנו לא יודעים מה טוב ומה רע, מהו סדר הפעולות וכיצד לבצע אותן. אנחנו רק רוצים לפתוח את הדרך אל האור, זה הכול.

כמובן, אנחנו רוצים לדעת יותר, להבין מה קורה, להתחבר לעבודה, להשתתף בתהליך, להיות פעילים… עם זאת, כל הדחפים האלה צריך להיות מכוונים רק לדבר אחד – לאפשר לאור להיכנס.

אם נפעל בכיוון הלא נכון, אם נרצה לעשות את העבודה בעצמינו, במקום לאפשר לאור לעשות אותה, אנחנו רק מזמינים תוספת רעה לפעולות שלנו, עד שנלמד את הלקח ונבין מה נדרש מאיתנו.

ולכן, אם אנחנו רוצים להתקדם, אז אנחנו בעיקר צריכים להתמקד בכוונה הנכונה, ואם בפעולות, אז רק באלה שפותחות לאור את ההזדמנות לתיקון.

מתוך השיעור על המאמר "השלום בעולם", 10.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד אנחנו מקבלים את האור?
להביא את האור לכל הצרכנים שלו
אור אחד, לבושים שונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest