דף הבית / אקטואליה / הוצאה להורג של מטיף שיעי

הוצאה להורג של מטיף שיעי

הערה: שערוריה גדולה פרצה בעולם הערבי עקב הוצאה להורג של מטיף שיעי בשם נימר א-נימר בערב הסעודית. בתגובה החריב עד היסוד קהל ממורמר ומרוגז את שגרירות ערב הסעודית באירן. כתוצאה מכך ניתקו שני הצדדים את היחסים הדיפלומטים ביניהם, והתלקחה ביניהם שנאה גדולה אף יותר מהשנאה לישראל.

תשובתי: מאבקים ועימותים פנימיים הם קשים ביותר, והעימות הזה נמשך כבר אלפי שנים! העניין הוא לא בהבדלים שורשיים בין סונים לשיעים, אלא בעלבונות נקמניים שהצטברו במשך מאות שנים, מי עשה מה למי, ומי הרג את מי. העלבונות הללו נערמו שכבה אחר שכבה, ויצאה ערימה ענקית של שנאה.

הערה: בעבר אמרת יותר מפעם שהסיבה לכך היא היעלמותה של תנועת ביניים סוּפִית.

תשובתי: גם ביהדות מתרחש פיצול לכל מיני זרמים דתיים, כי נכנס לתוך החשבון האגו האנושי שאינו משתוקק לבורא האחד והיחיד, בין אם תקראו לו אללה, א-לוהים או בורא. העניין הוא שהבורא הוא אחד, צריך להשתוקק אליו ולא לברר את היחסים שלנו. אם נכוון את המחשבות לבורא האחד ונחפש רק איתו את הקשר ואת ההשגה שלו, אז הכול יהיה פשוט. כל הדתות תתמזגנה לחכמה אחת יחידה שנקראת "חכמת הקבלה" והיא גילוי הבורא בעולמנו. אבל לשם כך צריך לעבוד נגד האגו, כי גילוי הבורא אפשרי רק בתכונה שהפוכה לטבע שלנו, ואת זה אף אחד לא רוצה. עדיף לנו להילחם ולריב במשך מאות שנים ולא לשנות את הטבע שלנו. יוצא, שהדבר העיקרי לאדם הוא להישאר בתוך האגו שלו, וזה השורש לכל הסכסוכים והמחלוקות. לכן צריך ללמד את תורת האמת, צריך להפיץ אותה, לפרסם אותה, לאפשר לאנשים לקבל את התורה הזו בהדרגה, ולחנך אותם להשתוקק לכוח אחד. יש דרך נוספת להגיע לאמת אבל היא דרך של מכות גדולות ומלחמות. כמה זמן ייקח לאנושות להחכים בדרך של התפתחות פנימית? גם כך זה נמשך כבר אלפי שנים, אבל אנחנו צריכים להביא את התורה הזו לעולם, ולהראות להם את המשותף בינינו מפני שלכולם יש בורא אחד.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 4.1.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest