דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / הודות לְמה קיים העם היהודי?

הודות לְמה קיים העם היהודי?

"וכאשר קבלו עליהם אהבת הזולת, ניתנה התורה דווקא לאומה הישראלית ולהכשרתה עצמה. אמנם האומה הישראלית הותקנה בזה בבחינת "מעבר". (בעל הסולם, "אהבת ה' ואהבת הבריות")

שאלה: מהכתוב עולה שהתורה הייתה מיועדת לכל העמים?

תשובתי: כן, ואנחנו כצינור מוליך עבורם. הפונקציה שלנו, זה להביא ולהחדיר את התורה לעולם זה.

"הקומוניזם האלטרואיסטי הוא דבר נדיר לרוח האדם. ולפיכך העם היותר אציל, דהיינו עם ישראל, צריך לקבל על עצמו להראות דוגמא לכל העולם. וזה משום שאנו מוכשרים יותר מכל האומות, ולא משום שאנו אידאליסטים יותר מהם, אלא משום שאנו סבלנו מן העריצות יותר מכל האומות." (בעל הסולם, "בנין החברה העתידית")

שאלה: אם כך, היהודים הם נשאים של הגֵן הרוחני ודווקא הם הראשונים שצריכים ליישם ביניהם את האחדות, והשותפות הזאת?

תשובתי: כן. אם הם יתאחדו ביניהם, אז יתגלה בקרבם הכוח העליון של האיחוד, ההדדיות והאהבה, ואז הם יוכלו להוליך אותו גם לאומות העולם.

"ואלו הקשרים המרופפים: מהשפה והדת וההיסטוריה, הגם שהם ערכין חשובים, שאיש לא יכחיש בחשיבותם הלאומית, עם כל זה אינם מספיקים כלל להשען עליהם, כעל יסוד לקיום אומה ברשות עצמה."  (בעל הסולם, "עיתון האומה")

העם היהודי יכול להתקיים רק אם יתעלה מעל מידת האגואיזם שלו, אחרת הוא מתפרק, מתפורר. הקשר, שמדביק את העם היהודי, מתגלה רק מעל לאגואיזם. אם הוא איננו, אז או שעמים אחרים מחזיקים אותם יחד על ידי השנאה שלהם, כדי שלא יתפרדו ויתפזרו כמו אגוזים בשק, או שהוא מתמוסס בתוך עמים אחרים (בגלות), כפי שקרה לעשרת השבטים.

שאלה: כלומר בקרב היהודים קיימת שותפות, אחדות, אבל רק הודות ללחץ חיצוני?

תשובתי: כן. לכן תודה רבה לאנטישמים, שהודות להם קיים העם היהודי.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ניתוח שיטתי של התפתחות עם ישראל", 22.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest