דף הבית / אהבה / זוגיות / ההתקשטות הנשית אינה פינוק

ההתקשטות הנשית אינה פינוק

שאלה: התופעה הזאת מוכרת לכל הנשים: מה לעשות כשאת עומדת מול ארון מלא בגדים ורואה שאין לך מה ללבוש?

תשובתי: זה מושרש מלמעלה. לגבר מספיק ארון קטנטן, ואילו האישה זקוקה למלתחה שלמה, ובכל זאת היא מרגישה שאין לה שום דבר.

טבע האישה הוא הטבע של המלכות, שצריכה "להתקשט", להלביש על עצמה אור חסדים, מסך ואור חוזר. מכאן כל התכשיטים והקישוטים הנשיים שבעולם שלנו, הקוסמטיקה, הליפסטיק, הבגד הצבעוני וכן הלאה. זה נובע מהשורש הרוחני העליון: באמצעות המסך והאור החוזר מלכות חייבת "להתקשט", "להתאפר", להתלבש באור חסדים. רק כך היא יכולה לפעול.

שוב ושוב היא מרגישה את עצמה ענייה ודלה. ולכן זה טבעי לחלוטין כשאין לאישה מה ללבוש, על אף שהארון מלא בגדים. זה נובע מהטבע עצמו. היא אינה אשמה בכך, וזה לא עניין של פינוק. התכונה הזאת יכולה להיות מדוכאת, במידה והאישה חיה חיי עוני, אולם בהזדמנות הראשונה היא מתעוררת. ישנם מצבים שבהם האישה מוכנה לא לאכול, לא לשתות ולא לנוח, העיקר להיראות טוב. כזה הוא הטבע של המלכות.

שאלה: אז מה לעשות עם זה? כיצד לאזן את זה?

תשובתי: הכול מתאזן רק לפי מידת ההשתוקקות אל המטרה. כל אחד מגיע בכל פעם לאיזון, בהתאם למדרגה שלו, לטבע שלו, לשורש נשמתו. ואז לא חשוב הלבוש או האיפור בפני עצמו, אלא הכול נקבע על ידי המטרה. אנחנו פשוט משתמשים באמצעים שעומדים לרשותנו ונעזרים בהם לפי מידת הקלקול והתיקון של המצב הנוכחי. אם נתמקד על המטרה, הדברים האלה ייראו כהכרחיים להשגת המטרה.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 08.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
טענות צודקות
דאגה לכולם
האישה דורשת את הנשמה שלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest