דף הבית / חינוך, ילדים / ההתקדמות הרוחנית של ההמונים

ההתקדמות הרוחנית של ההמונים

שאלה: המאמץ מקדם את האנשים עם ה"נקודה שבלב". נניח, שאדם צריך לעשות מאמץ בהתאם לזה, האם הוא נמצא בהשתוקקות או ברצונות רגילים. אם הוא נמצא בהשתוקקות, הוא צריך למצוא נקודה יותר פנימית של יישום, ואם נמצא ברצונות רגילים (מין, משפחה, כסף), עליו לחזור להשתוקקות. דווקא האור מגדל את האדם שמשקיע מאמצים מהנקודה הזאת. מאיזו נקודה האור, הכוח העליון, כוח האהבה, יגדל את 99% מהאוכלוסייה?

תשובתי: הם יגדלו במידת ההתקרבות ביניהם. הם ירגישו שהתקרבות, הבנה הדדית, דבקות עוד יותר גדולים, נותנים להם נוחות גדולה, התרוממות רוח גדולה. הם פתאום ירגישו בחיבור הזה משהו בלתי רגיל, שמימי: אוויר חדש, אטמוספרה חדשה! הם ירגישו שזה נותן להם אנרגיה נוספת, השראה.

לאט לאט אנשים יתחילו לחשוב: "אנחנו הגענו לקבוצה הזאת, מפני שהיה לנו רע. וכאן הפסיכולוגים עובדים איתנו, ומציעים: "בואו נתאסף יחד ואתם תראו, איך שאתם משתחררים מכל הבעיות שלכם".

אנחנו התאספנו יחד, התחלנו לדבר על הצורך בחיבור, לקרוא את המאמרים שהציעו לנו, ופתאום התחלנו להרגיש בדיונים בינינו איזה איחוד, תנועות פנימיות מעניינות זה כלפי זה. וזה כל כך תפס אותנו: אנחנו פתאום התחלנו למשוך זה את זה לכך יותר ויותר, כל אחד התחיל להרגיש בפנים את האחרים, והדבר החשוב ביותר הוא, שאנחנו התחלנו להרגיש בינינו משהו משותף: שדה, שקושר אותנו ושכאילו נוצר מחוץ לכל אחד מאיתנו ובינינו.

הופיעה אצלנו כזאת הרגשה שקיים משהו גדול יותר, כאילו שהולדנו בינינו תינוק משותף, והתינוק הקטן הזה, הוא גם של אף אחד וגם של כולנו ואנחנו כל הזמן דואגים שיהיה לו טוב, שלא ייעלם לשום מקום, שכוח הקבוצה, כוח החיבור יהפוך להיות חשוב יותר מעצמנו.

ואף על פי שהסיבה הראשונית של התנועה שלנו לקבוצה הייתה כל מיני אי נעימויות, קשיי החיים, משברים וכדומה, אבל עכשיו נדמה לנו, שכל זה לא חשוב והעיקר הוא, שאנחנו נרגיש את האיחוד שלנו, שהוא יישמר! כלומר אנחנו התחלנו להרגיש בו את הערך שלו, את הערך של המצב הזה עצמו.

מקודם המצב הזה היה עבורנו מושך כמו תרופה נגד משברים, נגד המחלות והייסורים שלנו, ואילו עכשיו, הוא מושך מפני שיש לו ערך בפני עצמו. אפילו אם לא היו לנו דחפים מקדימים, סיבות לבוא אליו, בכל מקרה עכשיו אנחנו רואים שהמצב הזה בפני עצמו הוא אידיאלי, נעלה, בעל ערך אין סופי!".

באופן כזה, קבוצה שמתחילה להעריך את המצב הזה, מתחילה לחפש בו יותר ויותר לעומק את הכוח הפנימי שלו. וכאן היא מתחילה להתקרב ל- 1% מהאוכלוסייה.

מה גם, שמלכתחילה הם קיבלו שיטה, חומרים לקריאה ולימוד מה- 1%, כלומר, למעשה, הם גם כן מעוררים בתוכם את ה"נקודה שבלב".

היא קיימת אצל כל אחד! פשוט אצל ההמונים היא נמצאת עמוק יותר. ישנם אנשים שמתחילים בעצמם להשתוקק קדימה, וישנם אנשים, שצריך קצת להניע, לחמם. והם מתחילים באופן כזה לעורר את ה"נקודה שבלב" הזאת, וכולם יחד להימשך לשיטה.

בסופו של דבר, כולם חייבים לגלות בתוכם את תחילת הנשמה הזאת (את ה"נקודה שבלב"), להצטרף לכל השאר, כדי לייצב כל אחד בתוכו את הנשמה הזאת. כך האנושות משיגה את התיקון המוחלט שלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 10.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גלאי של ה"נקודות שבלב"
איך העולם יגלה את הכוח העליון?
עלייה לאפשרויות חדשות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest