דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההשראה של מקובל היא אור

ההשראה של מקובל היא אור

מיכאל לייטמן

עלינו לעבוד על מאמריו של הרב"ש, לחלקם לחלקים ולחקור אותם. כל מאמר בנוי לפי תסריט מסוים ומוגדר, בדומה לסרט או לרומן: יש בו עלילה (בעיה שמוצגת), התפתחות האירועים, חקירה של כל מיני ניגודים ואי התאמות ובסיכומו של דבר החלטה. בדרך אנחנו נתקלים בכמה מכשולים שעוזרים לנו לברר טוב יותר את השאלה ההתחלתית ולהגיע למסקנות.

כל זרימת המאמר תואמת למבנה הפנימי של האדם (הפסיכולוגי והרוחני), כדי שהמאמר יהיה מובן וקליט. כל יום צריך לקרוא מאמר אחד (או שני מאמרים אם הם קצרים), בבוקר ובערב. אין הדבר חשוב אם אתם מתבלבלים ומסתבכים, העיקר הוא להימצא באופן קבוע בתוך החומר הזה. המאמץ עצמו ימשוך עליכם את האור המתקן ולכן הוא המחזיר למוטב. האור הזה יברר ויבהיר את כל השאלות: הסדר הנכון והמערכת הנכונה, השלבים שחייבים לעבור. הכול יהפך לברור ומובן, ואם זה יישאר לא מובן, יהיה מובן למה זה לא מובן. אך כל מה שברצוננו לברר, צריך להתברר ולהתבהר בזכות האור.

אינני עורך מחקרים תיאורטיים, אני מחכה לאור שיאיר לי את הדעת של מחבר המאמר במחשבה אחת. מה הוא רוצה לומר כאן, מה הרעיון שלו? בסך הכול מחשבה אחת! על מה הרב"ש חשב באותו הזמן?! כל מאמר זו מחשבה אחת יחידה, ואני רוצה להבינה. זה אפשרי רק עם עזרה עליונה – כשה"השראה" תבקר אצלי, אצל המקובלים היא נקראת "אור".

מתוך שיחה בנושא עבודה על מאמרי רב"ש, 15.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
לזכרו של הרב"ש
הדלת אל הרוחניות פתוחה !
מגשמיות לרוחניות !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest