דף הבית / המשבר ופתרונו / ההשפעה של כוונות שליליות על הטבע

ההשפעה של כוונות שליליות על הטבע

הערה: על פי בעל סולם, הייחודיות של חוק ההשפעה לחברה שהיא בניגוד לחוק הקבלה, המשוב השלילי לא רק שלא מגיע מיד, אלא משפיע עלינו בעקיפין.

תגובתי: בעולם הגשמי ככל שאני מקבל יותר, כך אני מרוויח יותר, אבל זה לגמרי לא מובן אם עדיף לי לתת יותר. להיפך, נראה לי שזה יהיה גרוע יותר. לכן, בעולמנו החוק פועל רק בכיוון אחד – בכיוון קבלה.

הערה: כלומר, אם אני חושב על החברה, נותן לאנשים, דואג להם, אז אני לא רואה בכך שום תועלת לעצמי, ובאופן טבעי אין לכך שום תמיכה מהחברה. לכן, כפי שכותב בעל הסולם, כתוצאה מהפרת שני החוקים האלה, האנושות נתונה להשמדה, מבפנים ומבחוץ: רעב, וירוסים, משברים, נגיפים וכולי.

תגובתי: העובדה היא שאנחנו, בני האדם, נמצאים מעל כל רמות הטבע האחרות, והכוונות השליליות שלנו משפיעות על תופעות ביולוגיות, פיזיקליות ואחרות. אנחנו משפיעים על הטבע, והוא הופך להיות אגרסיבי על כל חלקיו, יסודותיו, חוקיו, גילוייו. זה מה שאנו רואים בחיינו, בעולמנו. אבל איננו מבינים את הקשר שלנו עם הטבע, שאנחנו אלה שמעוררים את הטבע להתקשרויות לא נכונות כאלה. אנחנו הורסים את הקשרים הטובים בטבע ומאלצים אותו לפעול בצורה לא נכונה, לא לפי חוק האינטגרליות בהתקשרות לא נכונה.

 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 21.08.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest