דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / ההצלה של העולם – עם ישראל

ההצלה של העולם – עם ישראל

שאלה: איך צריך להתייחס לכל הצרות שקורות בחיינו?

תשובתי: צריך להבין שהצרות קרו מפני שלא הצלחנו להפכן לטוב. כל הבעיות צומחות ומתגלות בעולם שלנו, בחושים שלנו, רק מהסיבה של חוסר התיקון שלנו, אי היכולת לשנות את העולם לצד הטוב. על פני כדור הארץ שלנו חסרים בני אדם, שעל ידי החיבור והאיחוד שלהם, מושכים את המאור המחזיר למוטב והופך את הרע לטוב. ולכן אנחנו בינתיים נמצאים בטבע שלנו, בתפיסה האגואיסטית. כמו שכתוב: "בראתי יצר הרע". העולם שלנו הוא מלכתחילה רע: כולנו רעים, רשעים, אגואיסטים. כל אחד חושב רק על עצמו, וזה מנוגד לְמה שצריך להיות.

אם אנחנו רוצים להרגיש טוב עם עצמנו, אז אנחנו צריכים להתעלות מעל לטבע שלנו ולהתחיל להתאחד ולהתחבר. דווקא את השינוי הזה מבצעת בנו חכמת הקבלה. אדם שלומד את חכמת הקבלה, נכנס תחת השפעת האור, הכוח העליון, שהופך אותו לטוב יותר, מקשר אותו לאחרים. הוא מתחיל להבין מיהו ולשם מה נברא, איך צריך לשנות את עצמו כדי להרגיש את הכוח העליון, את העולם העליון. כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך". האדם מפתח את הנשמה שלו ומתחיל לחיות בו-זמנית בשני העולמות: בעולם שלנו ובעולם הרוחני. עכשיו הוא יודע מה צריך לעשות, כדי שזה יועיל לו ולכל השאר.

יכולת כזאת ניתנה בעולם שלנו רק ליהודים, לעם ישראל. כי העם הזה מהווה את אותה הקבוצה שאורגנה על ידי אברהם בבבל העתיקה, והיא עסקה בתיקון העולם במשך כל ההיסטוריה שלה עד לחורבן בית המקדשוגם היום עם ישראל חייב לבצע את העבודה הזאת, וההשתהות שלנו, חוסר הידיעה וחוסר הרצון לדעת על התפקיד שלנו בעולם, מביאים עלינו שנאה מצד כל שאר העמים.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 16.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest