דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההצלה מגיעה כהרף עין

ההצלה מגיעה כהרף עין

תבין, אתה לא נפלת, אלא עלית למדרגה הבאה וקיבלת רצון חדש, דווקא מפני שקודם עבדת כל כך טוב! ועכשיו עלינו רק לאחד כוחות כדי להפוך את החושך הזה, את המחסום המדומה הזה, לאור! ותקבל התפעלות עוד יותר גדולה, מאשר בכנס "קבלה לעם" העולמי. קיבלנו שָם איזו התפעלות והתרשמות ראשונית, ועכשיו צריך ליישׂם אותה בצורה ברורה ומעשׂית. את אותו הקיר, ה"מחסום" שבינינו, שהרגשנו במקצת, צריך עכשיו להרוס באופן שיטתי, להכות ולהכות במקום אחד, ולאחר מספר מכות הקיר יקרוס.

זה מתרחש בפתאומיות, "כהרף עין" (כמו שנאמר על ביאת הצלתו של הבורא). פתאום מתרחש הגילוי, המאמצים מצטברים ומצטברים, ופתאום מייד מתגלה הדרך לבריחה, לחיפזון נוראי. אך כעת אנחנו צריכים לעשות את כל זה, ואילו אנחנו נזכרים כמה טוב היה בכנס, לא כמו שפה, איפה שאני עכשיו… אך דווקא עכשיו עלינו לעבוד, זה הזמן המתאים לעבודה!

בזמן הכנס לא עבדנו, זו כבר הייתה התוצאה של כל הצבירות הקודמות שלנו, בהן התחברו כל המאמצים, התקוות, הכסף המבוזבז, העצבים. ושוב הגיע הזמן לעבודה! והעבודה היא תמיד זהה – האגו שלנו, הרצון ליהנות גדל בהתמדה ומראה את עצמו בכל מיני צורות שונות. ואתה חייב לזהותו, להבין שזה "עזר כנגדו", שזה נשלח לך בכוונה, מאהבה גדולה. הבורא משׂחק איתך כמו עם ילד קטן שבכוונה שׂמים לו מכשולים קטנים, כדי שהוא ילמד להתגבר עליהם ויגדל. באופן כזה אנחנו מתקדמים. אך אם בילד קיים אינסטינקט טבעי הדוחף אותו להתפתחות, והוא אף פעם לא יושב במקום, אלא כל הזמן מנסה להתגבר על משהו, לעשות, להבין, להרגיש, לשבור – אז אתה צריך בעצמך לעבוד על הרצון שלך.

תאר לעצמך, מה יקרה עם ילד שמשעמם לו ולא אכפת לו מכלום, והוא אפילו מתעצל לשׂחק בצעצועים, והוא יושב בשיעור, כמוך, רדום עם עיניים סגורות. האם הוא יתפתח ויגדל? וזה בדיוק מה שמתרחש איתך עכשיו. אך הבורא לא ייסוג מהתוכנית שלו, הוא חייב להעלות אותך עד לדרגתו, עד שתהיה שווה אליו, אז מה לעשות איתך אם אתה סוגר עיניים? – הוא יצטרך להכות אותך עד שתתעורר… אך אם אתה רוצה ללכת בעצמך, לא בדרך של ייסורים, אז קיים חוק אחד פשוט: מתקדם מי שכל פעם בוחר בסביבה טובה יותר!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 23.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אל תרשה לעצמך ליפול
מחסום – מחיצה פסיכולוגית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest