דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההכנה לתחילת החיים

ההכנה לתחילת החיים

מתוך מאמרו של הרב"ש "מהו 'אין קדוש כה', כי אין בלתך' בעבודה": "נמצא, שעיקר הוא בחינת העיבור. כמו בגשמיות, בזמן שהאשה נעשית מעוברת, בטח שהיא תלד גם כן. אלא כל הדאגות הן, שהאשה צריכה להתעבר. ואח"כ בדרך כלל האשה כבר תלד גם כן. כמו כן בעבודה, עיקר שקשה לנו בעבודה להכנס לעובר, שפירושו, שהרצון לקבל יקבל בתוכו רצון אחר, הנקרא "רצון להשפיע". ובזמן שהאדם זוכה לבחינת עובר, היינו שבתוך הרצון לקבל נכנס רצון להשפיע, זה נקרא ש"הקב"ה צר צורה בתוך צורה".

ויש להבין, מהו הפלאי הזה ש"צר צורה בתוך צורה". ולפי שפירשנו, זהו חידוש גדול, ממש מעשה נסים. היות שזהו נגד הטבע, שרק הקב"ה יכול לשנות את הטבע, ואין זה בידי אדם".

זהו באמת חידוש גדול עבור האדם שמגלה בתוכו את השינויים הללו. כשהאדם עובר את השלבים הללו בעבודה הרוחנית, הכוח העליון בונה בתוכו צורות שונות וצורות בתוך צורות. וכתוצאה מכך שהאדם מגלה בתוכו את הצורות שמתעוררות בו – הוא בונה את עצמו.

הכוח העליון פועל, ואנחנו מהווים את התוצאות של פעולותיו. העבודה שלנו היא להשתדל לגלות את העבודה שלו, כלומר את הצורות החדשות שנוצרות בתוכנו.

"צורה" – זאת כוונה על מנת להשפיע. ולאחר מכן מופיעה צורה נוספת – הרצון לקבל שמקבל את צורת ההשפעה ומקבל על מנת להשפיע. מתוך ההתכללות והחיבור בין הצורות השונות, בזו אחר זו – אנחנו משיגים את הבורא, כמו שנאמר: "ממעשיך הכרנוך".

כל השינויים הללו עוברים על החומר שלנו, ואנחנו מזהים אותם. הרי החומר שלנו הוא רצון, ולכן אנחנו מרגישים את השינויים שעוברים עליו: טובים ורעים, ביחס אלינו או ביחס לאחרים. כך האדם בונה את תגובותיו לצורות שעוברות עליו.

ככל שהוא עולה יותר מעל ההרגשה שלו על מנת להיות צופה בלתי תלוי ברגשות שלו – כך הוא מגלה מהר יותר את טבעה הפנימי של הפעולה הזאת, ללא קשר לחומר, כלומר, באמונה למעלה מהדעת.

אם הוא רק מחפש אחר צורות חדשות ופותח את עצמו לקראתן מבלי לעצור בעדן, אלא מתעלה מעל ההרגשה שלו ורוצה לגלות את צורות ההשפעה – אזי הוא נעשה שותף של הבורא בעבודה הזאת. ואז האדם מתחיל לנוע יחד עם הבורא, ולבצע בדיוק את אותן התנועות.

הוא אפילו מקדים את הבורא ומכין את עצמו מראש לכל השינויים שעומדים לקרות לו בכל רגע. ההכנה הזאת מזרזת את ההתפתחות שלו וגורמת לו לקבל בשמחה כל צורה שעוברת עליו, נעימה או לא נעימה. הרי הוא כבר התעלה מעל רגשותיו ורצונותיו האגואיסטיים, וכעת הוא מזדהה עם צורות ההשפעה בלבד.

זה נקרא לרכוש את המסך, את כוח ההתגברות על ההרגשות הלא נעימות בתוך הרצונות האגואיסטיים שלי.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 13.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה טוב ומה זה רע?
שימו לב ותחזרו אחריי!
"וייפח באפיו נשמת חיים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest