חכמת הקבלה והדת

שאלה: האם אתה מתרחק מהיהדות המסורתית?

תשובתי: ללא ספק. הסיבה לכך היא שחייבים לגלות לבני האדם את הידע על העולם בו הם חיים, את זה מגלה חכמת הקבלה. היא מלמדת את האדם כיצד לגלות את העולם שנסתר ממנו וליתר דיוק לגלות את הבורא, מפני ששום דבר פרט ל"שדה החיים" הזה לא קיים.

הדת מורה לאדם אלו פעולות מכאניות עליו לבצע כדי להיות מותאם באופן מכאני אך לא מודע לשדה הזה. היא שואפת להחזיק את האדם רק בדרגה של ביצוע הוראות. הצורה הזו נוחה גם לשלטון הדתי וגם לכפופים לו, מפני שהכול ברור – תבצע ותקבל שכר!

חכמת הקבלה מסבירה שבביצוע מכאני כזה, המצב של העם נקרא "גלות" מרוחניות, כלומר גלות מהרגשת הבורא. התקופה של ביצוע פעולות מכאניות הסתיימה עוד בזמנו של האר"י במאה ה – 16. ״הבעל שם טוב״, גדול ממשיכי דרכו של האר"י החל להחדיר בצורה מעשית את חכמת הקבלה להמונים. מתנגדים קמו כנגדו והחלה מלחמה בין המצדדים בגילוי חכמת הקבלה לעם לבין המתנגדים לתנועה הזאת.

נכון להיום, החלק הדתי בחברה מבצע באופן מכאני את המצוות וחלק גדול יותר של החברה מתרחק יותר ויותר מכל מסורת. אני סבור שדווקא לחלק ״המתרחק״ צריך לגלות את חכמת הקבלה, את הליבה של היהדות, את התורה האמיתית, את היכולת לגלות את הבורא. כשאנשים לא מוצאים תשובות על המשמעות של הדברים, הם מתרחקים לגמרי מהעם היהודי. הדוגמה לכך, היא יהדות אמריקה.

לימוד חכמת הקבלה מגלה את האפשרות וההזדמנות לגלות את הבורא, ארגון ״קבלה לעם״ מזמין את כל הרוצה בכך להיכנס לחיים רוחניים, להרגשת נצחיות, מפני שנאמר ש"כולם יידעו אותי למקטנם ועד גדלם", "ונהרו אליו כל הגויים". ההתנגדות כלפי לימוד החכמה תעלם בעתיד, הן מצד המתנגדים והן מצד החלק בחברה שעדיין לא תופס שחכמת הקבלה מביאה לעם שחרור מכל הצרות והתעלות עד להרגשת השלמות. זאת מכיוון שהאגו האנושי גדל בהתמדה ודוחף את האדם לגילוי הבורא כ"עזר כנגדו".

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest