דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההבדל בין חיבור אגואיסטי לחיבור אלטרואיסטי

ההבדל בין חיבור אגואיסטי לחיבור אלטרואיסטי

שאלה: מה ההבדל בין שיתוף פעולה רוחני לבין שיתוף פעולה גשמי, שהוא חיבור אגואיסטי?

תשובתי: חיבור בין אגואיסטים נותן תוצאה אגואיסטית חיובית. נניח, שמתאספת קבוצת אנשים והולכת להכות מישהו. בזה, היא ללא ספק, מקבלת לעצמה איזו תועלת. אותו הדבר גם בעסקים ובכל שאר הדברים שבהם שורר רווח של חזקים על חלשים.

ואיך מתגלה התוצאה של האלטרואיסטים מהחיבור ביניהם? איך הם בכלל יכולים להתחבר? אני רוצה להשפיע, אתה רוצה להשפיע, הוא רוצה להשפיע, לאן ולמי אנחנו משפיעים? נלך להשפיע משהו למישהו מבחוץ? לא, בכלל לא יבינו אותנו.

כאשר מתאספים אלטרואיסטים, הם יוצרים ביניהם שדה אלטרואיסטי שבתוכו מגלים את הכוח הטוב, שנקרא "הטבע" או "הבורא".

הם מגלים את הכוח הזה ביניהם, בין התנועות האלטרואיסטיות ההדדיות שלהם, ויוצא, שההישג הזה שלהם מורגש על ידם כהשגה של החיים הנצחיים, מחוץ לעולם שלנו, מעל לעולם שלנו. הם קיימים במימד חדש, באזור חדש שנוצר על ידם, כאילו שנכנסים לתוך "בועה רוחנית" וקיימים בתוכה.

ומתוך ה"בועה הרוחנית" הזאת, שאותה הם יצרו ביניהם על ידי פעולות אלטרואיסטיות הדדיות, הם כבר לא רואים את העולם כך, כפי שרואה אותו האדם הרגיל. הם לא רואים את החומר, את הדמויות, אלא את הכוחות שעומדים מאחורי הגופים שלנו ומאחורי האובייקטים של העולם הזה. מופיעה אצלם תפיסת מציאות שונה לחלוטין.

הם מרגישים את החומר של העולם שלנו לא רק דרך חמשת החושים שלהם, אלא גם דרך אותה תכונת ההשפעה המשותפת הכללית שהם השיגו, ורואים את הכוחות שמנהלים את המציאות, את הבריאה. זה נקרא שהם השיגו את הנשמה שלהם. לכן החיבור של האלטרואיסטים, בשונה מהחיבור של האגואיסטים, מוציא אותם לדרגה הבאה, למימד הבא.

שאלה: האם הם מציבים לעצמם את המטרה הזאת, או שזה מהווה תוצאה מפעולה?

תשובתי: הם מציבים לפניהם מטרה ברורה לחלוטין: יציאה לדרגת תכונת ההשפעה, לדרגה של העולם האלטרואיסטי העליון. זו המטרה גם מצד הבורא וגם מצד האדם.

מתוך שיעור יסודות הקבלה, 03.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
למצוא כוח שמאזן את האגו
חיבור באמצעות אהבה או שנאה
רעֵב המחלק לחמניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest