דף הבית / קבלה ומדע / ההבדל בין התפתחות חכמת הקבלה להתפתחות המדעים

ההבדל בין התפתחות חכמת הקבלה להתפתחות המדעים

שאלה: מה ההבדל בין התפתחות חכמת הקבלה להתפתחות מדעים אחרים? למשל, בפיזיקה, במה שמגלה כל מדען נכללים כל המדענים הקודמים כמקרה פרטי. אנחנו מתייחסים לפועלו של משה בחכמת הקבלה כשיא, אולם מאז שנכתבה התורה אנחנו רק מפרשים אותה, האם מתרחשת התפתחות?

תשובתי: בחכמת הקבלה מתרחש שינוי, אבל לא כמו השינוי במדעים. למשל, סטודנטים שלומדים פיזיקה באוניברסיטה, רואים שמה שהם למדו בבית הספר, נכנס כחלק פרטי קטן בתוך נוסחאות חדשות.

חוקי ניוטון לדוגמה, נשמעים פשוטים מאוד בפרשנות בבית הספר, ואילו באוניברסיטה, הם הרבה יותר מורכבים וכוללים דיפרנציאלים וכדומה. אם ניגשים להבעה יותר אוניברסלית שלהם, אז לפניהם יהיו נוסחאות מורכבות מאוד. בעיקרון, הם מדברים על אותו דבר, אבל בצורה מורכבת הרבה יותר. בחכמת הקבלה זה שונה לחלוטין.

מדענים משיגים את המדעים של העולם שלנו מפני שבכל דור האדם מתפתח, הוא יותר אגואיסטי מבחינה פנימית, מה שמקנה לו יותר אפשרויות לחדור לעומק הטבע. ואילו בחכמת הקבלה רק האגו נלקח בחשבון. מאחר והאגו גדל בכל דור ו"דוהר" קדימה, אז ככל שהוא גדול יותר, כך האדם מסוגל לעבוד איתו יותר, כלומר להתעלות מעליו ולהתחבר עם אחרים.

נניח, ש"למטה" קיים האגו העצום שלנו, במקרה הנתון קבוצה שבה כל אחד שקוע בעיגול שחור של האגו שלו. אם אנחנו מחברים אותם למעלה לענן אחד גדול, שבו הם מקושרים יחד, אז למעלה נוצר הקשר שלהם או אפילו אינטגרל ואילו למטה הם מפורדים.

לכן ההבדל, השוני בין שני המצבים הללו (העליון "פלוס", התחתון "מינוס") הוא עצום.

בהתאם לכך הדלתא, כלומר הפער או המתח ביניהם, מגלה לנו את הבורא. מאחר והאגו גדל בכל דור, קיימת אפשרות גדולה יותר ויותר להשגת הבורא.

היו דורות שניסו לגלות את הבורא ולא הצליחו. דורות אחרים, היו צריכים לסבול כדי לגלות אותו וגם לא הצליחו ואילו אנחנו נמצאים בדור שבו האגו עד כדי כך מפותח וכזה גלוי, שפשוט מאפשר לנו את גילוי הבורא. עלינו רק ליצור קשר מינימלי בינינו.

אם נעשה זאת, אז נגיע לגילוי הבורא באותה מידה שבה נמצא הפרש הפוטנציאלים בין החיבור שלנו לדחייה הטבעית שלנו. אנחנו חיים בדור שבו באפשרותנו לעשות זאת.

בדור שלנו יש מעט מאוד אנשים שבאמת משתוקקים להשגה. זהו דור אגואיסטי מאוד, השקוע כולו רק בסמארט-פון. בסופו של דבר זה יביא את האנשים לקשר גדול ביניהם, ואז הבורא יתגלה.

שאלה: בעל הסולם כותב בעיתון "האומה" שהוציא, שדווקא בדור כזה שפניו  "כפני כלב", יכול להתגלות פוטנציאל של כוחות רוחניים. למה דווקא בדור כזה?

תשובתי: מפני שההפרש הפוטנציאלי בין האגו להאלטרואיזם, בין מינוס לפלוס, הוא גדול מאוד.

הערה: נדמה, כי זה היה צריך להתרחש בתקופת הרנסנס, כאשר בני אדם חיפשו אחר משמעות החיים.

תשובתי: לא, האגו בימי הביניים היה עדיין קטן מאוד. רק אז החל להיווצר המצב הבא, כל ההתפתחות עמדה לפניהם.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest