דף הבית / אהבה / זוגיות / הד לכל החיים

הד לכל החיים

שאלה: מה היית מאחל לאנשים צעירים שמתכוונים להקים משפחה, כדי לבנות יחסים טובים ומאושרים?

תשובתי: אושר נבנה על איזון נכון בין הרצונות, הרגשות, לבין השׂכל, החשבון. אנחנו לא יכולים למחוק משהו ולבנות אותו באופן חד צדדי. לכן, כדי להבין את המערכת הזאת, צריך להבין שהאדם כולל בתוכו את כל היקום, את כל החלל. וכדי להשוות ולחבר שני בני אדם בצורה נכונה, חייבים איזה "מחשב" מיוחד, חישוב של כל כך הרבה פרמטרים, שאני לא מתאר לעצמי שאפשר לעשות את זה.

אבל האיזון של שתי המערכות המסובכות האלה, שכל אחת מהן מורכבת מלב ומוח, שנמצאות ביניהן גם בברית וגם בפעולות נגדיות, גם באחד וגם בשני, אפשרי, רק אם אנחנו נדע כיצד זה פועל. והטבע מניע אותנו לכך במהירות.

לכן בתהליך של ההתפתחות שלנו, של האבולוציה שלנו, אנחנו הגענו למצב, שחייבים להצטייד בידע מסוים. לשם כך לא יידרש הרבה זמן: בין עשרה לעשרים שיעורים, כל מיני דוגמאות, כאשר אנחנו מתחילים להרגיש מה מהווה האדם בפני עצמו, כיצד הוא פועל, נע, כיצד הוא מגיב להכול, ממה הוא מורכב, באיזה אופן הוא פותר כל מיני סכסוכים מבלי לתת להם להתפתח עד לצורה מכוערת לגמרי.

את כל זה אפשר ללמוד. ורק לאחר מכן הייתי ממליץ לקבל החלטה רצינית. צריך להסתכל על הנישואין כעל יוזמה רצינית, שיכולה לתת הד לכל החיים. לכן, עדיף שההד יהיה חיובי, מאשר שלילי.

מתוך שיחה מס' 38 על החינוך האינטגרלי, 08.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכנה לברית הנישואין
להתגבר על ההבדלים במשפחה
סוד המשפחה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest