הדרך של האור

בואו נצייר סכימה רוחנית של סדר העולם הנוכחי. במרכז נמצאים הארגון העולמי של "בני ברוך" (B"B). המעגל הראשון מסביב ל"בני ברוך" זה היהודים שנמצאים בארץ ישראל (Common Israel), המעגל הבא, זה כל היהודים שברחבי העולם. והמעגל החיצוני, זה כל שאר אומות העולם. בעל הסולם כותב על זה בסוף המאמר "הקדמה לספר הזוהר", ששם הוא מברר את השאלה על פנימיות וחיצוניות.

התיקון, ללא ספק, תלוי רק בקבוצה הפנימית. והיא מתחילה להשפיע ולהעביר את התיקון הזה החוצה (→), ורק כך באופן עקבי מתפשט התיקון הזה דרך כל המעגלים, מהמעגל הפנימי לחיצוני. לכן, כמה שיותר מהר נוכל להגיע לישראלים, כך יהיה לנו קל ומהר ונכון יותר לעבוד עם כל העולם.

ברור, שרק דרך שלבי ביניים, דרך היהודים שבארץ ישראל ובחוץ לארץ, אנחנו נוכל להגיע עד למעגלים החיצוניים ביותר. וזו צרה גדולה, מכשול רציני ביותר בדרך, במיוחד היהודים שבחוץ לארץ. בישראל, לפחות, אפשר איך שהוא "לנענע ולעורר" אותם, אבל המעגל הבא הוא מאוד בעייתי.

הדרך של האור

אבל בכל זאת, כך בנוי הסולם הרוחני, היהודים שחיים במדינות אחרות בעולם, הם בכל זאת מהווים את החלק הפנימי בהשוואה לאנושות בכללותה.

עד שאנחנו לא נתקן את החלק הפנימי הזה, את היהודים בארץ ישראל (ISR) ובחוץ לארץ, במיוחד את יהודי ארה"ב (USA), התהליך לא יוכל להקיף את אומות העולם (World). אין דרך אחרת, רק כך מתפשט האור העליון, בכך שנושא את התיקון הכללי.

הדרך של האור

מתוך שיעור על המאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 24.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עם ישראל בעולם המודרני
חובה כלפי האנושות
תיקון מתוך נחיצות פנימית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest