דף הבית / המשבר ופתרונו / הדרך להתמודד עם משבר האנרגיה העולמי

הדרך להתמודד עם משבר האנרגיה העולמי

שאלה: מאז תחילת השנה עלו מחירי הנפט בחמישים אחוז. מחיר הגז הטבעי, מקור אנרגיה חלופי משמעותי, קפץ פי שניים וחצי בארצות הברית ואם מדברים על אירופה, שתלויה באנרגיה של אחרים, המחיר עלה שם פי עשר בחודשים האחרונים. רבים חוזים שהמגמה הזו תימשך, והמחירים ימשיכו לעלות. כאשר מחירי הדלק עולים ומסתבר פתאום שכל האנרגיה הירוקה לא מספיקה כדי לתת מענה, אז חוזרים לביקושים באנרגיה המסורתית שחסרה. כמו תמיד, יש מרוויחים ויש מפסידים. מה דעתך על משבר האנרגיה וההשלכות שלו?

תשובתי: אני חושב שאם האנושות תעשה חשבון ותקצץ בכל התעשיות שאין בהן צורך, תפסיק לייצר דברים שאחר כך אנחנו לא יודעים מה לעשות איתם, שאפילו להשמיד ולקבור אותם זה דורש אנרגיה, אז אני חושב שהכול יהיה בסדר. אנחנו פשוט צריכים להצטמצם ולהגיע לצריכה נורמלית ואז נראה כמה ניפחנו את התעשייה והצריכה בכל דבר. אנחנו מייצרים מוצרים שאין בהם שום צורך מלבד ההזדמנות שאנחנו נותנים לקומץ אנשים לצבור כמויות גדולות של כסף. אני מקווה מאוד שהמשבר הנוכחי יחייב את האנושות לעשות חשבון נכון, מעמיק, כולל, על כל התעשייה ונפסיק לייצר מוצרים שאינם הכרחיים, ואז נפעל לפי חוק הטבע שלכל אדם יהיה כל מה שהוא צריך, "לא יגונה ולא ישובח".

שאלה: בינתיים עולם כמנהגו נוהג. מה הולך להיות?

תשובתי: לפי התסריט הזה נגיע למשבר גדול מאוד בכל מקום, החורף יהיה חורף קשה כמו שאני מבין, רוסיה שמחה לקראת החורף, כי האירופאים בלית ברירה יקנו ממנה גז במחיר כפול. זה לא יוביל לשום דבר טוב, אלא רק לכך שהשליטים ברוסיה יתעשרו ויחזקו את השליטה שלהם, אבל זה לא יגיע לאזרחים.

הערה: בעל הסולם כתב ש"כדור הארץ די עשיר כדי לכלכל את כולנו לדורי דורות".

תגובתי: כן, בתנאי שאנחנו עושים את הדברים הנכונים, שנגיע להסכמה ולאיזון עם הטבע. הכול דורש תיקון בהדרגה, בחכמה, בשכל, בהסכמה בין כולם ואז נרגיש שיש לנו הכול.

 

מתוך ישיבת כתבים, 3.10.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest