דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הדרך לדבקות עם הבורא

הדרך לדבקות עם הבורא

כנס בניו ג'רזי. שיעור מס' 4.

בעל הסולם, ספר "שמעתי", מאמר א', "אין עוד מלבדו": "…האדם צריך להשתדל ללכת תמיד בדרך, שהוא דבוק בו יתברך."

הדבקות עם הבורא מסמלת, שכל מה שמתרחש בא רק ממנו, ורק בעזרת האור הוא פועל ומשפיע עליי, אין עוד מלבדו והוא טוב ומטיב, ואני משתדל לגלות את שני הנתונים הללו ולהחזיק בדבקות איתם. אני משתדל בכל כוחי, אני מקפיד שלא לצאת משניהם.

בכל מה שקורה אני קודם כל מסתכל, האם באמת בתודעה שלי זה בא כהשפעה עליי של טוב ומטיב ואין עוד מלבדו.

ואז כל המערכה הזאת, מתוך ההצגה שכל פעם מתפתחת בתוכי מכל העולם הזה ומתוכי, מכוונת אותי לאותו המקור שמציג את ההצגה הזאת של העולם שלנו, של החיים האלה ואותי, בזה שרוצה, שדרך כל התיאטרון הזה אני אגלה רק אותו, עד שהתיאטרון ייעלם ורק אני והוא נימצא בדבקות.

לכן אין לנו עבודה אחרת, אלא רק באופן כזה לכוון את עצמנו בכל רגע של החיים שלנו. וכל השאר נועד לסייע לזה – ללמוד חכמת הקבלה, כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב, לעורר אותו יותר, כדי שהוא יאיר יותר חזק. להיות בקבוצה עם החברים, כדי שהם יזכירו לי לעיתים תכופות יותר על כך.

לעסוק בהפצה, כדי לראות כיצד הכוח האחד הזה פועל בעולם, כי אני יוצא לעולם, בכך שרוצה להנהיג בו סדר, לחבר לאחד שלם המקושר אינטגרלית עם אין עוד מלבדו. כל הפעולות האלה נועדו רק כדי שמאחורי כל העולם הזה, מאחורי החברים, מאחורי הלימוד אני אגלה את הבורא, שעימו אני נמצא בדבקות.

וכך זה היה תמיד. גם עכשיו אנחנו נמצאים במצב הזה, רק שהוא נסתר, וזה מאוד מבלבל אותי. ההסתרה הזאת נקראת "עולם" (מהמילה "העלמה", "הסתרה").

אנחנו צריכים להסיר את העולם הזה, להסיר את ההסתרה, ואז ייעלם כל מה שאנחנו מרגישים עכשיו בחושים שלנו, כל הטבע הדומם, הצומח והחי, והכול הופך לקשר בינינו, בין הרצונות שלנו שמתחברים יחד ובמידה הזאת אנחנו מגלים את הכוח האחד, שהוא הטוב והמטיב. הכול מסתיים במצב "חד מקבל חד", נברא אחד המלא בבורא אחד, גמר התיקון.

מתוך שיעור מס' 4 מכנס ניו ג'רזי, 08.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ארוכה הדרך אל הטוב
לגלות את הבורא דרך כל המסכים
כל הבריאה על ציר אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest