דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך המופלאה אל הלא-נודע

הדרך המופלאה אל הלא-נודע

אנחנו נמצאים במערכת של חוקים פעילים. קיים הכוח העליון שפועל ומשפיע עלינו, שכל רצונו הוא להעניק ולתת לנו כל טוב. ולכן הוא ברא את הרצון לקבל, שיכול ליהנות. וההנאה של הנברא היא בכך שיהפוך להיות בדיוק כמו הכוח העליון הזה, מושלם ונצחי. לשֵם כך צריך להשיג את אותה ההרגשה, אותה הדרגה, אותו העומק, הכוח והמעמד של הכוח הראשוני העליון הזה.

הכוח הראשון נקרא הבורא, והכוח השני נקרא הנברא. והכוח השני הזה חייב לעבור שינויים, לצבור כל מיני התפעלויות והתרשמויות, בסך הכול 125. הוא חייב לעבור אותן בעצמו, בזכות החיפוש העצמי, ההבנה, ההכרה, ההרגשה, המאמץ להשיג את כל זה, ההשתוקקות להגיע למצב הזה שהכוח העליון הכין עבורו. לכן בהתפתחות הנברא דרוש אלמנט ההשתתפות העצמית, הרגש, ההבנה וההרגשה העצמיים, שאני קיים, ואני משיג בעצמי!

אך לנברא הזה אין שום אפשרות לעשות משהו בעצמו, חוץ מלרצות להשתנות. הרי כל הכוח של השינוי, התוכנית והסדר שלו, מגיע רק מאותו הכוח הראשון שנותן כוחות, הבורא.

הצלחתו של האדם בעבודה נקבעת קודם כל בכך שהוא לומד להבדיל ולחלק בצורה מדויקת את כל ההתקדמות שלו לשני חלקים: החלק שמוטל עליו והחלק שמבצע העליון. הם שני שותפים, אך צריך להבין כיצד נחלקת עבודתם המשותפת: מה שייך לאדם ומה שייך לבורא.

העיקר זה לא לעסוק בתחום ששייך לעבודת הבורא, ולנסות לתקן את עצמי ואת העולם הזה. תפקידו של האדם הוא לרצות להשתנות! והשינויים האלה צריכים להיות מעל לטבע שלי, מה שנקרא "מעל לדעת שלי". כלומר, אינני מבין לאיזה כיוון אני משתנה, אלו תכונות והרגשות פנימיות הולכות להיות לי. הרי אני מקבל טבע חדש.

והסימן להופעת הטבע החדש הוא דווקא העובדה שהאדם אינו יודע לאן ולקראת מה הוא הולך! הרי אילו הוא היה יודע ומרגיש זאת מראש, כל השינויים האלה היו מתרחשים בהתאם לטבע האגואיסטי שלו.

כשהוא גָדֵל בתוך הטבע שלו, הוא יודע בערך לְמה אפשר לצפות, ובוחר בהתאם להבנה של התועלת האגואיסטית העכשווית. אך בהתפתחות הרוחנית, כשאנחנו רוצים לרכוש טבע אחר ולהידמות לעליון, אנחנו תמיד הולכים לקראת משהו לא ידוע, לא צפוי. אנחנו רק מושכים אלינו את כוחות ההתפתחות.

בעצם קיים רק כוח עליון אחד, אך הוא מתחלק לכמה מרכיבים, לפי הצורה שבה אנחנו משתמשים בו: הרצון שניתן לנו מלכתחילה, "הנקודה שבלב", כוח הקבוצה, כוח הלימוד, ולבסוף אותו הכוח שפועל בצורה ריאלית ומשנה אותנו, שנקרא "האור המקיף".

מתוך שיעור בנושא "סגולת הלימוד", 08.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ניצוץ אחד אינו מספיק
זוג בלתי נפרד, אור ורצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest