דף הבית / חינוך, ילדים / הדעות הקדומות ה"בהמיות" שלנו…

הדעות הקדומות ה"בהמיות" שלנו…

דעה (Journal of Personality and Social Psychology):

לחלק את העולם ל"שלי, הם טובים" ו"זרים הם רעים" מושרש בטבע האנושי, וזה גורם לסכסוכים רבים.

הקופים שופטים את הזרים מאותו המין לפי אותן דעות קדומות, כמו שבני האדם שופטים את ה"מהגרים". אוכלוסיות של קופים יוצרות בתוכן חברות סוציאליות שונות. לאחר ההגירה, הקופים היו רגישים יותר לאינפורמציה של "שלי" או "זר" מאשר קבוצות האוכלוסייה המקומיות. הקופים, כמו בני האדם, נוטים להערכה ספונטנית חיובית כלפי בני הקבוצות החברתיות שלהם וגם להערכה ספונטנית שלילית של ה"זרים", זאת אומרת, הם נוטים לדעות קדומות.

נראה שהטבע של הדעות הקדומות יותר עתיק מהציוויליזציה והתרבות, ולכן אי אפשר להיפטר מהמחשבה הקדומה בהסתמך על התרבות האנושית! הסיבה האמיתית של חוסר הסובלנות מגיעה מחוץ לבעיות התרבותיות (לאומיות, דתיות, פוליטיות, וכולי) של ההבדלים, אלא הרבה יותר עמוק: הדעות הקדומות הן התנהגות משותפת שלנו עם בעלי החיים, ולא תוצאה מהאבולוציה התרבותית.

הערה: המסקנות האלה מראות שוב, ששום בעיה כללית של החברה לא יכולה להיפטר ברמה שלנו, אלא רק מתוך העלייה לרמה הבאה של ההתפתחות שלנו, מה שאפשרי רק באמצעות החינוך האינטגרלי, מכיוון שהוא מעורר את הכוח העליון של ההתפתחות ("אור מקיף") מהשלב העתידי שלנו, "אדם", לרמה שלנו היום, "בהמה".

רק עלייה למדרגה הבאה של ההתפתחות תפטור אותנו מכל הדעות הקדומות ה"בהמיות", וכל הניסיונות האחרים להגיע להסכם, הבנה, שוויון, הם חסרי טעם, ועדיף להסתכל על עצמנו בצורה פיקחית, חברים.

דיעות קודמות בנושא:
ההתפתחות שמעבר לגבולות התיאוריה של דרווין
השיעור הנורבגי
הבדלנות תחריף את המשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest