דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדלאי-למה, הכול לא פשוט

הדלאי-למה, הכול לא פשוט

הערה: הדלאי-למה חלק את סוד האושר, הוא אמר: "אדם שמחונך במערכת ערכים גשמית, ירצה יותר ויותר. זה לא מביא לאף אחד אושר. אושר מגיע כאשר המוח רגוע, כאשר יש שלום בנשמה. אם תתייחסו לאחרים בחמלה ואלטרואיזם, אז יהיו בכם הרבה פחות כעסים, קינאה ותחרותיות, ומצד שני, הרבה יותר אושר".

תגובתי: הוא צודק לגמרי, אבל כיצד להשיג זאת?

הערה: בעיקרון מובן למה מתכוון הדלאי-למה, זהו נקודת מבט ספציפית על העולם, מדיטציה.

תגובתי: השיטה הזאת טובה לבני אדם עם אגו קטן מאוד שהתגלה באנושות לפני אלפי שנים. גם היום עדיין משתמשים בשיטה אבל רק בחלקים מסוימים של העולם, היכן שאפשר באמת להציע אותה והיא מתקבלת.

שאלה: איך אפשר להשיג מצב של אושר?

תשובתי: לשם כך צריך לשנות את האדם, כדי שהוא ישנה את העולם, כדי שהעולם לא ירדוף אחרי מטרות מומצאות, אלא הכול יהיה באיזון עם הטבע ובינינו. זה אפשרי, אבל לא אם נשב ונרגיש את עצמנו מאושרים.

שאלה: לדבריך האגו יגדל ויתפתח ואין לאן לברוח ממנו. מה אפשר לעשות עם האגו, שגדל והורג אותי?

תשובתי: דיברתי על כך הרבה פעמים. עד שלא נראה לבני האדם שהמצב הסופי הזה מוביל אותנו לאבדון, ובמקומו קיים מצב נצחי ומושלם שאותו ניתן להשיג בעולם הזה, עכשיו, היום. עד שלא נשכנע את האנושות באפשרות הזאת, לא נוכל לעשות דבר.

שאלה: כיצד להשיג את זה?

תשובתי: רק על ידי עבודה על עצמנו, כדי שנגיע למצב שבו באמת נוכל להפוך להיות דוגמה ליחסים אנושיים הדדיים נכונים, מציאת האושר, תכונה עליונה בינינו.

שאלה: כיצד צריכים להיראות היחסים ההדדיים שלנו?

תשובתי: יחסי אהבה זה כלפי זה. גם הדלאי-למה מדבר על כך, רק שצריך להשיג את זה. זה לא פשוט ומושג במאמצים גדולים מאוד בעזרת שיטה רצינית, שקושרת את הבלתי אפשרי עם הרצוי. האם הכרחי להשיג את זה? הכרחי. האם ישנה אפשרות? קשה, אבל ישנה. צריך לשנות את הטבע של האדם.

שאלה: כיצד משתנה הטבע של האדם?

תשובתי: אך ורק תחת השפעה של הכוח העליון. בניסיונות להתאחד אנחנו מגלים את הכוח הזה. אנחנו רוצים שהוא ישנה אותנו. אבל רק הוא! ולא להגיד "אני רוצה להיות טוב, ואני כבר טוב".

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 20.6.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest