הדחף לקניות

שאלה: קניות זה חלק מרכזי בחיים שלנו היום. ברור לנו שאנחנו קונים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. אנחנו שואבים הנאה רבה מקניות, זה ריגוש גדול, סוג של בילוי, וזה נותן לנו רגעים קטנים של אושר. אם כי ברור לכולנו שזה לא אושר לטווח ארוך. בנוסף יש גם את כל ההיבטים החברתיים שנלווים לכל עניין הקניות, כמו סטאטוס, סמל להצלחה וכולי. איך אתה רואה את ההנאות שיש לאדם מקניות? על איזה צורך בסיסי זה עונה לנו?

תשובתי: האדם הוא בסך הכול רצון לקבל הנאה ותענוג, ולכן כשהוא לא מרגיש שיש לו תענוג ממשהו אז יש לו סוג של הרגשה שלילית. כמו ילדים, כשאנחנו לוקחים אותם לחנות אז הם רצים ורוצים הכול. ילד לא חושב לעומק על מה הוא באמת רוצה, אלא כל דבר שהוא רואה הוא תופס וצועק כאילו זה מה שהוא צריך, אחרת השמיים יפלו, זה מצביע על הרצון שיש לו. רכישה היא עניין בסיסי מאוד שהאדם רוצה לקבל, והרצון לקבל הוא הטבע הבסיסי שלנו שאין יותר חשוב ממנו. ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מבינים יותר ויותר מה כדאי לנו או לא כדאי לנו, מה אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לרכוש, אנחנו נעשים בררנים יותר, אבל אנחנו נשארים עם אותו רצון לקבל תענוג.

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1,324, 14.11.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest