דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / "הדור האחרון" – בעל הסולם

"הדור האחרון" – בעל הסולם

מאמר "הדור האחרון" מעניין משום שבעל הסולם אינו פונה לתלמידיו או למקובלים של זמנו, אלא לאנשים הפשוטים. והוא פונה אליהם דווקא מנקודת מבט פרגמטית, הוא משווה את האנושות לנוסעים שנמצאים בתוך רכבת שדוהרת קדימה ומתקרבת לגשר, אבל במקום הגשר יש מדרון תלול, ואז הוא נותן המלצות, מה צריך לעשות כדי לא ליפול מהמדרון התלול.

יחד עם זאת, מורגש עד כמה חזק הוא דואג לאנושות, כיוון שהוא רואה שבסופו של דבר, היא עלולה להגיע להשמדה. הוא מספר על קיומה של תוכנית הבריאה, שבכל מקרה צריכה להתבצע. אבל לפני שהיא תביא את האנשים למצב טוב יותר, היא תעביר אותם דרך יסורים נוראיים. ומיד בעל הסולם מציע כיצד לפטור את האנושות מהם.

המאמר "הדור האחרון" הורכב מרישומים נפרדים של אותו המאמר הגדול שהוא החליט ורצה לכתוב, אבל אחר כך הבין שהמשימה הזאת היא לא לדור שלו. ודאי שזה לא היה קל עבורו. אנחנו לא מתארים לעצמנו את עולמו הפנימי של אדם שמרגיש את כל האנשים שקיימים בעולם כילדים שלו, ואפילו עוד יותר קרובים, מפני שהוא אוהב אותם באהבה רוחנית ומבין מה מחכה להם. אהבה גשמית היא אגואיסטית, ואילו אהבה רוחנית משוחררת מה"אני" העצמי, לכן היא חזקה יותר פי מיליארדי פעמים.

מתוך התוכנית "על החיים שלנו" מס' 5, 18.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest