דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגעתי לקבוצה לפי החלטת הבורא

הגעתי לקבוצה לפי החלטת הבורא

המקובלים אמרו לנו שלבריאה יש מטרה, והמטרה הזאת היא להידבק בכוח העליון. אני בכל מקרה חייב להידבק עימו, בין אם אני רוצה בכך ובין אם לא. קיימות שתי דרכים של מימוש: דרך טובה ודרך של ייסורים. ככלל, אנחנו מתקדמים ב"דרך ארץ", מפני שאין זה בכוחנו לבחור רק בטוב, וכל הזמן מתדרדרים לשליליות ומשתדלים להחזיק לפחות באמצע.

אך איני יודע לאן ולמי אני מתקדם. הדחף הפנימי הוא זה שמניע אותי, זה נכון, אבל אין לי מושג, כיצד הוא פועל ולאן הוא מוביל אותי. למעשה, אני לא יודע שום דבר, הכול ניסתר.

קיים דבר כזה: בפנים בוער איזה רצון לא ידוע ואני לא יכול לכבות אותו. "החיים בלתי נעימים, הכול רע, אני צריך משהו אחר…". דחף לא מובן לוחץ בחזה ואני לא מוצא לעצמי מקום, איני יודע כיצד לשכוח מעצמי, להתנתק מהחיים האלה.

כאלה אנשים ריקניים מגיעים לחכמת הקבלה.

אבל ברגע שאני מגיע אליה, אז הבורא, מה שנקרא, "שׂם את ידי על הגורל הטוב". כלומר, זאת לא החלטה שלי, הוא בחר בה עבורי. המשחק מכור, הוא תכנן ורשם מראש את כל החיים שלי וכאילו אומר לי: "אתה יודע, אני כבר סידרתי לך הכול. הנה הקבוצה, וזה המקום הטוב ביותר עבורך. הנה החברים, אלה האנשים הטובים ביותר עבורך. ואתה רק צריך לחזק את הקשר שלך איתם".

היכן להימצא, מה לעשות, לא אני קובע את כל זה. כל הבחירה שלי זה בהתחזקות. בתוך המסגרות האלה נכנסים גם היחסים שלי עם המשפחה, התנאים החיצוניים, אבל רק כדי למקד את הקשר שלי עם הקבוצה. אני צריך לספק את הצרכים הגשמיים ההכרחיים, ואת כל השאר להפנות רק לבורא, לדבקות עימו. ובצורה דומה אני צריך עכשיו להתייחס לקבוצה: משפחה, ילדים, עבודה, חיי יומיום, זוהי רק הכרחיות, וכל השאר, בין החברים. הבורא אומר לי: "אני כבר בחרתי עבורך את הטוב ביותר, רק תיקח ותבצע".

עניין אחר הוא, שלא ניתן לבצע את זה. אז למה הבורא עשה הכול בצורה כזאת? כדי שאנחנו לא נשכח אותו. רק בזה שמזמינים אותו, מכניסים אותו בינינו, אנחנו נוכל להתחבר. כל אחד עם הקבוצה וכולנו בתוך הקבוצה נוכל לעשות איזה שהן תנועות לקראת התיקון, לאיחוד, למטרה, ולו הצעדים הקטנטנים ביותר, רק אם הבורא יהיה השותף שלנו. רק כך אפשר ללכת קדימה, בתנאי שאנחנו מזכירים על כך זה לזה. כי אף אחד בעצמו לא ייזכר בזה.

אלה הם חלק מהשינויים שהאדם חייב לעבור. ויש בכוחו לארגן את כל זה בצורה נכונה.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 31.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תודה על הכבוד שזכינו
התוכנית העליונה ממתינה להשתתפותך
שינוי הערכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest