הגיע זמן הגילוי

בינה דאריך אנפין בכוונה יוצאת מראשו ויורדת למטה כדי לעזור לילדים – לזו"ן. היא בעצמה מתמלאת באור החסדים, שעליו לא היה שום צמצום, ולכן היא חופשייה לחלוטין ויכולה להימצא בכל מקום.

ואילו זו"ן מתלבש על הבינה, ומכיוון שהיא התחלקה לשני חלקים, אז גם זו"ן מתחלק לשני חלקים: עליון ותחתון, ג"ר וז"ת.

החלוקה הזאת מתבצעת בתוך בינה עוד בתחילת ארבעת שלבי ההתפתחות של האור הישר, ששם בינה נאלצת להפריד את חלקה התחתון, כדי שתוכל לממש בעזרתו את ההשפעה. החלק העליון שרוצה להיות המשפיע מייצר את החלק התחתון המקבל: ז"ת דבינה, וגם את זו"ן, שבו ההשפעה הזאת מתממשת.

כשהבורא בורא את הקבלה בתוך בחינה א' – הנברא אינו מסכים איתו. וכאשר הנברא רוצה להיות כמו הבורא, בג"ר דבינה, לא נשארת לו ברירה, אלא רק לחזור לקבלה, אך זה כבר קורה מרצונו. הוא מתחיל להשתמש בטבע שלו כדי להשפיע.

ג"ר דבינה זאת נקודה עצמאית שאומרת לבורא: "אני לא משתמשת בתכונות שנתת לי!" ואחר כך היא חוזרת ואומרת: "טוב, אני אשתמש בהן, אך מתי שאני מחליטה". במקום הזה נמצאת הנקודה שבה מתקבלת ההחלטה הזאת – הגבול, החתך. הנקודה הזאת באמצע הבינה נקראת נקודת חופש הבחירה, שליש אמצעי דתפארת.

ולכן גם אנחנו מחולקים תמיד לשניים: לג"ר (ישראל) ולז"ת (אומות העולם), שביניהם עובר חתך. למטה – הרצונות לקבל, ואילו למעלה – הרצונות להשפיע. הסולם הזה לעולם אינו משתנה. בימינו, כשמתחיל להתגלות האח"פ, מה שנקרא "99%", עלינו לדעת כיצד לעבוד איתם. לראשונה מתגלה המבנה השלם עם כל עשר הספירות (ג"ע ואח"פ יחד) ולכן מגיע זמן התיקון. עכשיו ג"ע יכולים להתחיל לפעול. הרי עד כה הייתה ההכנה בלבד, ללא כל אפשרות לממש אותה בפועל.

ג"ע קיימים רק כדי לתקן את האח"פ. הרצונות הללו שייכים מלכתחילה לבינה, שאמורה לדאוג לאח"פ.

כדאי להכיר את החלוקה הזאת. על ידי זה אנחנו מושכים את האור העליון, וגם מבינים טוב יותר מה קורה מסביבנו. בקרוב אנחנו נראה במו עינינו כיצד כל הדברים הללו מתגשמים. הרי המבנה העליון הזה התחיל להתגלות בפועל בעולם שלנו. מי יודע כמה זמן זה ייקח – כמה חודשים או כמה שנים – אבל אנחנו כבר בדרך. הרי הגילוי הראשון כבר קרה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 23.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור מושך אור ופירוד מושך חושך
המתאם בין הבורא לנברא
חלוקת היגיעה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest