הגורל שבחר בנו

שאלה: אם העם היהודי נמצא בארץ ישראל כדי לבצע את העבודה הרוחנית, אז למה כל כך קשה לחיות כאן? כל דבר קטן שנפתר בקלות במקום אחר בעולם, הופך בישראל למלחמה נוראית ובלתי נסבלת?

תשובתי: הסיבה היא שכל מה שמתרחש בישראל שייך לתיקון הרוחני, לכן כל כך קשה לתקן אפילו צעד קטן, כי כאן נעשה התיקון הרוחני: אנחנו מתקנים את המערכת הרוחנית, שדרכה יורד האור והשפע לכל העולם.

השינויים שמתרחשים בעם ישראל, משפיעים על המערכת העליונה שמנהלת את כל העולמות העליונים, ולא רק את העולם שלנו. אין שום סיכוי להשפיע על המערכת העליונה דרך אומות העולם, רק עם ישראל משפיע על המערכת העליונה. יהודים יכולים לא להסכים עם המשימה הזאת ולנסות לחיות חיים פשוטים, כמו כולם, אבל אף אחד לא שואל אותם מהו רצונם. התפקיד הזה מוטל עלינו ואי אפשר לסרב לבצע אותו, כמו שבזמן הלידה אנחנו לא בוחרים את האבא והאימא.

לכן אין טעם לדון בכך, האם התפקיד הזה מוצא חן בעינינו או לא. בואו נדבר רק על איך לבצע אותו עכשיו, כשיש לנו בחירה חופשית. ואם אנחנו לא בוחרים בתפקיד הזה מרצוננו, אז נקבל מכות עד שנראה שאין ברירה ונצטרך להתקדם בדרך מיוחדת. מה לעשות, כך יצא לנו להיוולד, עם כזה גורל.

להנהגה העליונה אין שיטה אחרת לנער ולעורר אותנו. אנחנו לא מבינים מה שעושים ועל ידי מה עושים תיקונים, כל הזמן פועלת עלינו השפעה שלילית מלמעלה, ואנחנו משתדלים לברוח ממנה, אבל אנחנו לא יכולים לברוח. כך אנחנו לאט לאט, אבל בצורה נכונה, מתקדמים ומגיעים לתיקונים. העם היהודי מתקיים בצורה כזאת כל אלפיים השנה האחרונות, חבל להתרעם ולבוא בטענות: אנחנו נמצאים בפני בחירה פשוטה מאוד. או שעם ישראל יקיים את התפקיד שהוטל עליו ובאמת יהפוך לעם, שחי לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", ובכך ישפיע בצורה חיובית על המערכת העליונה, דרכה כל השינויים החיוביים ישפיעו על כל העולם, על שאר שבעים אומות העולם. או שלא נבצע את התפקיד שלנו, ואומות העולם הזועמים יבואו אלינו ויתנו לנו מכות, עד שנסכים לבצע את החובות שלנו.

לפני שבעים שנה בערך פרצה השואה בגלל שלא היינו מוכנים לקבל את התפקיד, אני מקווה שעכשיו נהיה מוכנים לתפקיד ולא נגיע לשואה חדשה, שהצל שלה כבר נראה באופק. אנחנו יכולים לסרב לקבל את התפקיד הזה, אבל זה לא יעזור. כי אנחנו נמצאים ברשת, במערכת שקושרת את כל העולם. והרשת הזאת תמצא ותמשוך אותנו בכל מקום, איפה שננסה להסתתר.

הגיע הזמן לבצע את ההתחייבות שלנו כלפי כל העולם, וידרשו מאיתנו את זה. יתחיל חרם על ישראל מכל הצדדים. זה יהפוך למצור שלם שיחנוק אותנו, עד שנבצע את התפקיד שהוקצה לנו על ידי המערכת הכללית. והחכמים מסבירים לנו איך להפוך את כל הרע לטוב, צריכים רק להפסיק להיות כאלה עקשנים וקצת לשמוע לעצות שלהם.

שאלה: האם יש הבטחה שהכל ייגמר בטוב?

תשובתי: ההבטחה שהסוף יהיה טוב היא בתנאי שנתחיל להשתנות ולתקן את עצמנו.

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 10.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest