דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגוף הרוחני בצורה של ספירות

הגוף הרוחני בצורה של ספירות

Laitman_2011-02-25_9196.jpg

המדרגה שבה נמצא האדם קובעת לגמרי את מחשבותיו ורגשותיו. איננו מסוגלים לחשוב על משהו, להבין, להרגיש, לתכנן משהו ולהשתוקק למשהו מחוץ לה. כל זה נקבע רק על ידי המצב שלנו, הגובה שאליו עלינו.

הרצון לקבל פועל בהתאם למידת האור שמתגלה בו: מהמידה המקסימלית בעולם אין סוף עד לאחת מ-125 המדרגות שמשתלשלות משם, שבהן האור הולך ונחלש ולכן משפיע פחות ופחות על הרצון לקבל. ולפי מידת ההיחלשות הזאת, הרצון הופך להיות יותר ויותר עכור, מקולקל ומרוחק מהאור בתכונות שלו. ככל שהאור מאיר פחות על הרצון, כך הרצון מגלה יותר את התכונה של עצמו: את האגואיזם. הכול תלוי רק בכוח האור שמשפיע על הרצון.

לכן לא צריך להתמקד בגוף הפיזיולוגי שלנו ובמחשבותיו, אלא רק לדאוג לרצונות שצריכים לעבור תיקון על ידי האור. ומאחר והמצב של הרצון תלוי לגמרי באור שמאיר לו ומחזיק אותו בגובה מסוים, הרי שאנחנו צריכים לחשוב רק על השפעת האור עלינו, ולהשתדל בכל רגע להעמיד את עצמנו תחת השפעת האור בצורה האופטימלית והמקסימלית.

אינני יודע כיצד האור ישפיע עליי ומהיכן הוא מגיע. אני צריך רק לבצע את עצות המקובלים ולעשות את הפעולות שיגלו לי את הדרך אל האור ויאפשרו לו להשפיע עליי, ואז אני אשתנה. ואם לא אבצע אותן, לא אשתנה.

והעצה העיקרית היא להתחבר עם הסביבה שלי ועם הספרים, בהתאם להוראותיו של המורה. בכך אני אפתח את עצמי להשפעת האור, וכל השאר כבר תלוי בו, וזה יגיע. האור ישפיע על הרצון, והרצון החדש יביא מחשבות, הבנות ותחושות חדשות, ויגלה לי מחדש את העולם. את כל זה אנחנו נרגיש בתוך הרצון שלנו.

הרצונות של האדם, הלב שלו, תלוי לגמרי בהשפעת האור עליו. הקשר של האדם עם הספירות נקבע לפי אותה המידה שבה מגיע אליו האור ומתקן את הרצון שלו, וזה קובע את הגובה שלו בסולם הרוחני. הספירות הן התכונות של האור, שבהן הוא מתלבש כשהוא עובר דרך העולמות כדי להשפיע על הרצון הכללי של האדם.

האור עובר דרך המסננים האלה, שיש להם תכונות מסוימות, ותחת השפעת ההארה שלו הרצון מתחיל להשתנות. במקום רצון לקבל רגיל, חסר כל אופי וכיוון, יוצא רצון קונקרטי ששייך לגובה מסוים ודומה לאור.

את הרצונות האלה כבר אפשר לכנות בשמות של הספירות, כי הם "מאירים" כשהם רוצים לחזור במדויק על פעולות האור. כלומר הספירות מתלבשות בתוך הרצון והאדם מתחיל לרכוש את צורת הספירות, צורת הגוף הרוחני, והופך להיות דומה לאור.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 14.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם שנבנה על פי בקשתי
ממורכבות אינסופית לפשטות מוחלטת
חופש הוא תלות רצונית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest