דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגֵן הנסתר של ההתפתחות

הגֵן הנסתר של ההתפתחות

Laitman_2011-08-20_8014_w.jpg

אם בתוך הרצון לקבל לא היה הניצוץ של ההשפעה, אז הוא לא היה מתפתח. כיצד האדם התפתח מהקוף? הקוף פועל באופן אינסטינקטיבי בלבד, ונשאלת השאלה הגדולה, כיצד תוך כדי תהליך האבולוציה, מאיזה סוג וזן, באיזה אופן פתאום הופיע האדם? כיצד הוא יכול היה להתפתח מבהמה?

היתרון של האדם על פני הבהמה, זו ההשתוקקות שלו להכרת האלוקות, הבורא. וזה מוסבר על ידי נוכחותו של ה"ניצוץ הרוחני", שמתפתח בתוך האדם. קיימים ארבעה סוגים של ניצוצות, ארבע דרגות, ולכן קיימים סוגים שונים של בני אדם שקרובים פחות או יותר לעבודה הרוחנית.

אם בתוך הרצון לקבל שלי מתחיל לדבר ה"ניצוץ הרוחני", אז יש לי כבר שתי תכונות, אחת נגד השנייה. אני יכול להשוות ביניהן ולהחליט מה לעשות: לעבוד למען הרצון לקבל שלי או למען הניצוץ של ההשפעה.

ניצוץ ההשפעה יכול להביא רווח גדול מאוד לרצון לקבל. אם היינו מנוהלים רק על ידי הרצון לקבל, אז היינו נשארים בהמות שאינן מתפתחות. אך אם קיים בנו הניצוץ שמעורר את כוח ההשפעה, אז אנחנו מתחילים להשתמש בו למען האינטרסים שלנו. כך התפתחה האנושות.

בתחילה האדם היה מביא את הצייד שהוא צד רק למשפחתו שחיה במערה. אך לאחר מכן הוא הבחין שיש יותר מדי מזון ומשפחתו אינה מסוגלת לאכול את הכול. אז הוא נתן חצי לשכן, וקיבל בתמורה תוצרת מועילה אחרת. הרצון האגואיסטי כל הזמן גדל, והוא כבר לא רצה להתחלק סתם עם כולם, כך החל הסחר החליפי האגואיסטי.

הרצון לקבל גדל ויחד איתו גדל גם הרצון להשפיע, והאדם הלך והחכים. הוא המציא את המסחר, את השוק שקיים עד היום. רק הוא המריץ את כל ההתפתחות שלנו, כמו שנאמר: "לכו ותתפרנסו זה מזה".

אולם הפרנסה העיקרית לא הייתה בזה, אלא באותן האבחנות המשותפות שאותן רכשנו זה מזה תוך כדי המסחר. כך התפתח הרצון לקבל, על ידי נוכחותו של הרצון להשפיע בתוכו.

מתוך שיעור על ספרו של האר"י "שער הכוונות", 11.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדרגות גדילת האגו
הביטחון העצמי המסוכן של האגו
איך לפתח אגו שמור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest